Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Bose QuietControl 30 (Zwart) Review

hans.geurtsen 17 september 2017, 125 views

Bose QuietControl 30 (Zwart) (Product gekocht)

Erg goede, comfortabele oordoppen, maar wel wat verbindingsissues...

Pluspunten

• Uitstekend Bose geluid
  • Goed draagcomfort
  • Noise cancelation van grote over-ear hoofdtelefoons

Minpunten

• Regelmatig korte onderbrekingen

Mijn eerste indrukken van de Bose QuietControl 30, zijn goed, maar ik heb al wel wat issues ontdekt. Ik zal deze review de komende tijd bijwerken om bij te houden hoe deze oordoppen in de praktijk cht werken.

Ik heb deze oordoppen gekocht nadat ik al een QuietComfort 35 heb (over-ear model) en ook erg enthousiast ben van het geluid van de SoundLink Mini II van Bose. Waarom dan naast de QC35 ook deze? De QC35 is heel fijn in het vliegtuig of gewoon thuis op de bank of achter de computer. Maar voor mij heeft deze twee nadelen: hij is groot (daarom draag ik hem liever niet op straat of op mijn werk) en bij lang dragen, gaat hij wat zweten op je oren. Daarom gebruikte ik op straat en op mijn werk eerder de JBL oordopjes die ik ook nog heb. Alleen komen die qua geluid niet in de buurt van Bose. En dus na lang wikken en wegen deze er ook nog maar bij aangeschaft. Na lang wikken en wegen, want de reviews zijn niet overwegend positief.

En van de dingen die je in reviews veel leest, is het kleine Bluetooth bereik. En dus na uitpakken dat meteen getest. Tot mijn verbazing was het bereik hierbij juist erg goed! In combinatie met mijn Samsung Galaxy S8+, kon ik de hele benedenverdieping van ons huis en de eerste verdieping overlopen, met hooguit af en toe een hapering bij het traplopen of wisselen van kamer. Het bereik in deze combinatie is dus normaal Bluetooth bereik, geen probleem.

Tijd voor een veldtest: een wandeling door de wijk. En toen merkte ik wel dat deze QC30 af en toe een probleempje heeft. Vooral bij sterk draaien van mijn hoofd, even een korte hickup. Maar wel irritant vaak, vaker dan je zou mogen verwachten van een hoofdtelefoon met deze prijs. Verder wel heerlijk: wandelen in alle stilte en details in de muziek horen die ik gewend ben alleen thuis te horen. Super!

Tijdens de wandeling, was de download van de software update voor de QC30 klaar. Na installatie weer flink getest: telefoon diep in de zak, hoofd flink naar links en naar rechts draaien en het leek alsof de doppen het nu beter deden. Totdat ik onze voordeur naderde. Jammer, toch weer een korte uitval. Misschien komt het door de vele wifi netwerken in en om mijn huis.

Ik ga de komende weken deze QC30 verder goed testen. In de trein, op het werk, er staat zelfs een vliegreisje gepland over een week of 6. Ik zal de resultaten in deze review verwerken. Voor nu, gematigd positief, maar wel erg jammer van die onderbrekingen!

Heb jij ook een Bose QuietControl 30 (Zwart)?