Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Edifier W800BT (Zwart) Review

MuppieJ 15 september 2017, laatste update op 16 september 2017, 157 views

Edifier W800BT (Zwart) (Product gekregen)

Ik heb de Edifier w800BT ontvangen om te testen en ik ben verbaast! Het is een prachtige koptelefoon met een geweldige prijs kwaliteit verhouding. Het geluid is zeer goed te noemen in de prijsklasse.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Afwerking
  • Comfort
  • 3.5mm Jack
  • Accu duur
  • Mobiliteit
  • Volume

Minpunten

• Op hoger volume soms vervormend laag.
  • Bereik (op afstand) niet altijd geweldig.

Ik heb deze W800BT Mogen ontvangen en heb hem nu 2 (volle) dagen in gebruik. Altijd leuk om een nieuwe gadget te ontvangen en uit te pakken. Deze koptelefoon zat in een mooie en stevige verpakking. In de verpakking zat de koptelefoon een 3,5mm naar 3,5mm jack kabeltje en een micro usb voor het opladen van de koptelefoon.

Ik heb de review even ingedeeld in verschillende kopjes om het overzichtelijk houden :)

Bouwkwaliteit

Direct toen ik de koptelefoon uit de doos had viel me op dat hij stevig en robuust aanvoelt. De afwerking is goed te noemen, het plastic voelt stevig aan en hij is licht buigbaar. Eigenlijk wat je verwacht van een koptelefoon.

Ook de verstelling werkt soepel en voelt stevig en robuust aan. De knoppen die er op zitten voelen ook goed aan, er is een duidelijk klik aanwezig wat fijn voelt zodat er geen twijfel is of de knop functioneert.

Gebruikersgemak

Eenmaal bekeken besloot ik dat ik de handleiding niet nodig had en hield de multifunctionele knop ingedrukt en gokte maar dat, zoals op elk bluetooth apparaat, langer in drukken de pair mode moest zijn. Dit was correct en direct kon ik hem verbinden mijn telefoon, dit werkte simpel en precies zoals je verwacht. Als ik de koptelefoon uitschakel en weer inschakel verbind deze automatisch met mijn telefoon, precies wat je wil. Ik heb hem op meerdere apparaten gekoppeld en telkens als er 1 apparaat bluetooth aan heeft staan en de koptelefoon schakelt in is er binnen 5 max 10 seconden verbinding. Het bereik wil ik redelijk noemen. Soms als ik even weg loop van de bron (zowel met of zonder muur merkbaar) Hapert de verbinding heel even. Dit is bij bluetooth vaker het geval dus of dit echt aan de koptelefoon ligt betwijfel ik

Er zitten 3 knoppen op het apparaat: volume omhoog, volume omlaag en de multifunctionele knop. De multifunctionele knop werkt op meerdere manieren (verschilt soms per telefoon): 1x kort drukken als hij ingeschakeld is om te pauzeren of the hervatten, lang indrukken is uitschakelen en 2x snel achter elkaar drukken is op mijn telefoon stembediening. De volume knoppen spreken voor zich maar bij lang inhouden kan je daar een nummer mee omhoog of omlaag. Fijn dat je voor de basis dingen niet continue je telefoon uit de broekzak moet halen.

Comfort

Comfort is een lastig punt omdat dit voor iedereen enorm uiteen loopt. Ik vind dat de koptelefoon erg comfortabel zit. Omdat hij over ear is heb ik er geen last van als ik hem een aantal uur op heb. De kussentjes zijn zacht en voelen fijn aan. Het geluid van de buiten wereld word niet volledig afgesloten maar toch wel redelijk. Genoeg om nog evt een sirene te horen als je door een drukke stad fiets, maar genoeg om in de bus niks te horen :) De koptelefoon makkelijk te verstellen en voelt niet zwaar aan. Hij blijft goed zitten tijdens het fietsen en wandelen.

Geluidskwaliteit

Dit is het kopje wat mij het meest verbaasd heeft. Er zijn bij mij altijd een aantal vragen die omhoog komen in t kader van de kwaliteit van het geluid.
Is de bass niet te hard of niet te zacht?
Wat ik gemerkt heb met bijvoorbeeld beat by dre is dat de bass overheerst, als je er van houd is het fijn maar als je een natuurlijk geluid zoekt en een mooi balans is dat niet ideaal. Bij de Edifier is de bass zuiver, komt goed over en is absoluut niet te hard.
Het enigste minpunt (als dit al een min punt is ipv logica) is dat op het hardste volume de lage bass (30-60hz) niet altijd helder meer is. Wel gaat het volume erg hard en zal je niet vaak op het hoogste volume luisteren.
Klinkt het hoog mooi, of overheerst dit?
Het hoog klinkt prima, het is kraakhelder. De hogere tonen lijken iets te overheersen maar het is absoluut niet storend.
Klinkt elk genre goed?
Ik test audio apparatuur altijd met meerdere soorten muziek, van metal tot hip hop en van drum n bass tot jazz. Het valt mij bij de Edifier op dat in elk genre de koptelefoon prima presteert.

Prijskwaliteit verhouding

De prijskwaliteit verhouding van de Edifier is uitstekend. Is het de beste koptelefoon op de markt? Vast niet. Is er een betere koptelefoon te vinden met een geclaimde accuduur van 35 uur en bluetooth? Ik vraag het me sterk af!

De koptelefoon heeft een geweldige prijs kwaliteit verhouding. Hij zit comfortabel en de batterij gaat nu al zoon 18 uur mee, hoe lang een volledige charge mee gaat kan ik nog niet vertellen maar er word 35 uur genoemd.

Heb jij ook een Edifier W800BT (Zwart)?