Specificaties On-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Everest 300 (Zwart) Review

Mounty_078 14 september 2017, 235 views

JBL Everest 300 (Zwart) (Product gekocht)

Erg fijne bluetooth headset die (voorheen Beats Solo2 Wireless gebruiker) net zo goed of misschien wel beter zijn dan de vrijwel twee keer duurdere Solo2/3 Wireless. Zeer comfortabel, indrukwekkend geluid, goede connectiviteit en mooi.

Pluspunten

• Mooie materialen
  • Stevig gebouwd (gebruik allang geen hoesje meer en wordt dagelijks rondgegooid)
  • Redelijk goede connectiviteit (verbind snel maar afstand is niet erg indrukwekkend)
  • Mooier geluid dan ik had verwacht (afgaand van voorgaande JBL bluetooth headphones)
  • Zeer comfortabel, makkelijk 4-5 uur te dragen
  • Bluetooth sharing is erg handig

Minpunten

• De cups krijgen snel scheurtjes
  • Een nummer teruggaan is nog steeds een mystery voor android toestellen
  • Geen battery indicator
  • 2.5mm jack(?!?!)

De JBL Everest 300 is een on ear koptelefoon die verrassend comfortabel zit, met een erg stabiele geluidskwaliteit en een redelijke prijs.

De bouwkwaliteit is prima, er wordt uiteraard veel plastic gebruikt, maar ik snap niet wat mensen verwachten? Heb je liever een zwaardere metalen behuizing, zodat er daarna gezeurd kan worden hoe het niet comfortabel zit? Nee dus, er wordt licht plastic gebruikt op plekken waar het moet, metaal aan de binnenkant zoals het moet en leer/PU bij de oor en hoofdsteunen waar het ook hoort. Jammer genoeg is de kwaliteit van de PU (niet echt leer, jammer genoeg) niet de beste. Ik heb meerdere kleine scheurtjes in de oorschelp zitten, die niet de binnenkant blootstellen of in de weg zitten maar het is wel jammer. Het is in ieder geval mijlen en mijlen beter dan wat de Solo2 deden waarbij de oorschelpen gewoon compleet los kwamen doordat de lijm losliet.

Geluid is lekker luid en van een goede kwaliteit. Niet de beste lage tonen maar ook zeker geen scherpe hoge tonen of dimme midden tonen. Het verbind snel en houd een stabiele verbinding al hoewel je niet ver van je telefoon of ander toestel kan weglopen zonder gekraak te krijgen.

De sharing knop rechts onder is iets wat je niet vaak zal gebruiken maar als je het nodig hebt zal je zo blij zijn dat je het hebt. In mijn geval is het met je vriend een film willen kijken terwijl de rest van de inwoners slapen. Met deze functie kan je dan dus het geluid dat je binnen krijgt vanuit je computer of telefoon delen met nog een andere bluetooth headphone. Hierdoor kan je samen gerust zonder iemand te storen naar een film kijken.

De batterij gaat redelijk lang mee, in mijn geval ongeveer 4-5 dagen maar ik gebruik hem dan ook meerdere uren per dag.

Iets dat wel zeer zeer vervelend is, is dat de aansluiting voor analoge connectie door een 2,5mm ingang gaat, of tewel een kabel die je erbij krijgt uiteraard maar die vrijwel niemand anders heeft dus in het geval je headphone uitvalt en je deze kabel niet bij hebt, zit je in principe zonder een werkende headphone.

Voor de prijs is dit alsnog een erg mooie, zeer capabele en te betalen hoofdtelefoon die in mijn ogen net geen uitstekende score verdient maar eigenlijk ook geen 4 sterren. Dus in mijn ogen zou het dan 4,5 sterren verdienen.

Heb jij ook een JBL Everest 300 (Zwart)?