sluiten

Onderzoek Tweakers

Naar het onderzoek

KZ ATE (Zilver, Zwart) Review

gamezfreak 11 september 2017, laatste update op 4 december 2017, 471 views Product gekocht

KZ ATE (Zilver, Zwart)

Chi-Fi in ear oortjes, met nadruk op kwaliteit, prijs en afwerking.

Pluspunten

• kwalitatief geluid
  • vallen niet uit tijdens lopen of rennen
  • goede pasvorm
  • kabels gaan via de oor

Minpunten

• in het begin vervelend met inzetten
  • haakse 3.5 mm jack plug

Nadat mijn Pioneer SE-CL721-N is overleden (na 4 maanden gebruik) aan kabelbreuk bij de 3.5 mm jack plug, was ik op zoek gegaan naar een vervanger. Na veel zoeken, heb ik uiteindelijk de KZ ATE gekocht. Nooit gehoord van het merk, dus heb ik besloten om de KZ ATE te proberen. Ik heb de oortjes iets minder dan een week, dus de review zal in der loop van de tijd ook worden aangepast :P

Eerste indruk

De oortjes zijn qua vorm anders dan de rest, je kan deze oortjes vergelijken qua pasvorm met de Shure SE215. De oortjes zijn van plastic en de kabel heeft een matte, maar transparante afwerking waardoor je de kabel ook ziet. Qua gevoel lijkt de kabel wel sterk, dit is dan nog alleen af te wachten, aangezien oortjes en koptelefoons nog veel last hebben van kabelbreuk. De kabels gaan om je horen heen, dus je hebt geen last van hangende kabels. De oortjes zelf voelen sterk aan, ze hebben een transparante plastic behuizing, wat dan weer leuk uitziet ;)

Geluid en kwaliteit

Qua geluid vind ik de kwaliteit wel goed. De bas springt er bij sommige liedjes uit, maar dat heeft te maken welke genre je luistert. Ook met het mixen, kan je de KZ ATE gebruiken, let er dan wel op dat je ze niet hard zet, want ze hebben een impedantie van 16 Ohm. Ze hebben een heldere geluid, waardoor het luisteren naar muziek/film prettig is. Daarnaast doet de microfoon het ook goed, paar keer mee gebeld, de persoon

Mijn prijsklasse was tussen de €15,- en €30,-
Voor een prijs van minder dan €20,- bij Bol.com (en bij Aliexpress voor minder dan €10,-) doen ze het goed. verwacht geen high end geluid, maar voor de prijs doen ze het uitstekend.

Voor een kleine prijs heb je oortjes bij de Action, echter overtreft KZ mijn verwachtingen, ze zitten comfortabel in de oor, geven een goede geluid en zijn niet duur. Daarnaast voelen ze kwalitatief aan en je hebt geen gedoe met hangende kabels. Door de aparte pasvorm, kan je lang naar muziek luisteren.

Update:
De oortjes kunnen wat vocht wel aan, tijdens en na het hardlopen doen de oortjes het nog uitstekend en tot nu toe nog geen problemen mee ondervonden.

Update 2: Helaas zijn deze oortjes ook gesneuveld door kabelbreuk bij de 3.5 mm jackplug. De oortjes hebben het 2 maanden volgehouden en zijn bijna elke dag gebruikt. Heb een aparte doosje gekocht, zodat de oortjes niet onderweg kapot gaan, maar dat mocht ook niet baten.

Heb jij ook een KZ ATE (Zilver, Zwart)?