Specificaties 240mm diameter - Bekijk alle specificaties

NZXT Kraken X52 (met AM4 support) Review

cagXZ 6 september 2017, laatste update op 6 september 2017, 114 views

NZXT Kraken X52 (met AM4 support) (Product gekocht)

Toen ik het product voor zijn prijskaarte kocht, verwacht je natuurlijk een premium product met een all-round goede ervaring wat je tegemoet komt...

Pluspunten

• Sleek
  • Verlichting
  • Customizable verlichting
  • Prestaties zijn prima

Minpunten

• Cam software soms(eigenlijk meerendeels) buggy
  • Ontzettend vervelende inbouw door de hoeveelheid kabels
  • De koeling wordt soms niet gedetecteerd
  • De pomp is na een halve jaar dood (persoonlijk)

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 4
Na een tijdje kwam mijn ware vriend genaamd 'realiteit' aan de deur kloppen. Toen ik open had gedaan, kreeg ik een beeld van hoe het daadwerkelijk was.

De software en detectie van de koeler was in het begin dramatisch. Soms werdt de koeler niet gedecteerd, dan zag je dat je verlichting wit was en de andere keer sprong het volkomen op blauw van "gedecteteerd"

Op een gegeven moment stierf de pomp en waren de RPM's niet meer zichtbaar op Cam.

Je moet maar geduld hebben wil je dit echt hebben

Edit: naar verzoek zal ik ook de RMA procedure met iedereen delen.

Ik zal ook gelijk een feit toevoegen: Het was niet de eerste keer dat de pomp dood ging... een maand geleden zag ik al dat de pomp niet meer aan het draaien was. In paniek probeerde ik alles, van het repluggen van alle kabels tot het software. Niks werkte.

Op een miraculeuze ging de pomp RPM weer terug naar 2000. Zo werkte het nog een maand maar daarna om precies te zijn, 2 dagen geleden stopte het weer, alleen deze keer ging het niet meer aan.

Het is nog niet volkomen rond, maar ik zal de review up-to-date houden. Ik had precies op de dag van het stuk gaan een aanvraag ingediend. 2 Dagen later heb ik nog geen antwoord (blasphemy imo).

Stay tuned

Heb jij ook een NZXT Kraken X52 (met AM4 support)?

Misschien is het een idee om ook nog even je ervaring te delen over de RMA procedure. Daarbij noem je negatieve punten die ook pluspunten hebben. Ik ben het met je eens dat er best wat kabels aan het apparaat moeten. Echter heb je daardoor geen fanheaders meer nodig op je moederbord en kun je 4 fans aansluiten op de koeler.