HGST Ultrastar He10 (SATA 6Gbps, 4Kn ISE), 8TB Review

n0m0r3 5 september 2017, laatste update op 15 september 2017, 11 views

HGST Ultrastar He10 (SATA 6Gbps, 4Kn ISE), 8TB (Product gekocht)

Mijn zelfgebouwde NAS had honger. 2 schijven (HUH721010ALE600) besteld. In de NAS zit een ASRock A88M moederbord, maar de schijven worden niet herkend, niet in het OS en niet in het UEFI/BIOS Geen EUFI update beschikbaar en nu aan het wachten totdat HGST of ASRock mij voorziet van een oplossing.

Pluspunten

• prijs met MB is gunstig
  • disk zit goed/solide in elkaar

Minpunten

• werkt alleen op MOLEX aansluiting
  • 3,3v ipv 5v

Dankzij de zeer professionele support van ASRock Nederland zijn we er achter gekomen wat het probleem is.

De HGST schijf werkt niet op een 'legacy' voeding en niet op een SATA power aansluting, enkel op een MOLEX aansluting.
Het blijkt dat er een nieuwe feature is die ze Power Disable Feature moemen.
Er staat in de datasheet dat bij sommige Legacy PSU's de Sata power 3.3 volt is, en niet 5, en de harddisk daardoor niet gaat spinnen.
dit veroorzaakte bij mij het probleem.
inmiddels met wat creative begakebling is het opgelost.

Heb jij ook een HGST Ultrastar He10 (SATA 6Gbps, 4Kn ISE), 8TB?