BenQ EW164B 16x (Dual-Layer, USB 2.0) Review

janbal 30 april 2006, 555 views

BenQ EW164B 16x (Dual-Layer, USB 2.0)

Pluspunten

• Stil, snel, betrouwbaar.

Minpunten

• Mij zijn geen negatieve eigenschappen bekend.

Media-foutgevoeligheid Score: 5
Media-compatibiliteit Score: 5
Schrijfsnelheid Score: 5
Leessnelheid Score: 4
Deze aantrekkelijk geprijsde dvd-brander doet zijn werk nu al enkele weken probleemloos en vrijwel geruisloos. Installatie was zeer eenvoudig. Eén minpunt tot op heden: in de kenmerken van de brander op de site van BenQ wordt de mogelijkheid van overspeed branden genoemd; echter: de huidige firmware blijkt dit nog niet te ondersteunen. Ook blijkt BenQ, na mijn navraag hierover, nog niet te kunnen zeggen of er in de toekomst wel firmware voor deze brander komt, die overspeed mogelijk maakt. Update: Inmiddels is het april 2006 en ik ben nog steeds zeer tevreden over deze brander. Er is inmiddels een firmware-update geweest waardoor in theorie nu ook overspeed gebrand kan worden. In de praktijk echter keurde het bijbehorende scan-programma alle tot nog toe ingevoerde media (o.a. tdk, philips, platinum) af voor overspeed-burning. Leuk verkoop-argument dus maar je hebt er niks aan.

Heb jij ook een BenQ EW164B 16x (Dual-Layer, USB 2.0)?