Garmin fēnix 5S (42mm, sapphire glas) Zwart (Zwart)

Garmin fēnix 5S (42mm, sapphire glas) Zwart (Zwart) Review

HugodNewbie 1 september 2017, 1.092 views Product gekocht

Garmin fēnix 5S (42mm, sapphire glas) Zwart (Zwart)

Fraai horloge, bewust gekozen voor de kleinere versie omdat de ik de 'gewone' iets te lomp vond.

Pluspunten

• Fraai ontwerp, stijlvol
  • Erg veel mogelijkheden
  • Geschikt voor dagelijks gebruik
  • Batterijduur
  • Garmin software
  • Mobiele app
  • Live tracking
  • Automatische syncronisatie

Minpunten

• Forse aanschafprijs
  • accessoires erg duur

De voorkeur voor fenix 5S zal met persoonlijke smaak en lichaamsbouw te maken hebben. Heb het horloge nu een week en ben er zeer te spreken over alle sportfuncties die het heeft. Zeer veel gedetailleerde info die erg motiveert en bijdraagt aan betere prestaties. Daarnaast info over slaapritme, 24/7 hartslagmeting, trappenlopen, stappenteller etc etc.
Heb de sapphire gekozen omdat ik uit ervaring weet dat gewoon glas toch snel(ler) beschadigd. Voor de Sapphire moet je naar de juwelier, deze is niet bij sportzaken te verkrijgen. Safier uitvoering kost weliswaar aanmerkelijk meer maar dan krijg je ook een extra bandje er bij ( en die kosten los al 50 e). Horloge draagt erg comfortabel en moet ca 9 dagen meegaan met volle accu bij normaal gebruik. Na 6 dagen heb ik nog 41% over dus dat klopt wel.

Horloge heeft naast bluetooth verbinding met smartphone ook een wifi verbinding. Berichten van smartphone ( whatsapp/,mail, sms en notficaties van twitter etc. ) worden gemeld in display.

Horloge heeft erg veel mogelijkheden om display/datavelden etc etc aan te passen aan persoonlijke smaak. Kost een paar avonden om alle mogelijkheden te ontdekken en nog steeds kom ik nieuwe dingen tegen. Leuk ik bijv ook de live tracking optie zodat je thuisfront/vrienden live je training of wedstrijd kunnen volgen.
In de IQ store zijn apps, widget en watchfaces te downloaden, moet ik allemaal nog ontdekken.

Tot zover: Samengevat: Zeker een aanrader (ondanks?) forse investering.

Heb jij ook een Garmin fēnix 5S (42mm, sapphire glas) Zwart (Zwart)?