Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Skullcandy Method Wireless (Zwart) Review

Ursamajor 1 september 2017, laatste update op 8 september 2017, 192 views

Skullcandy Method Wireless (Zwart) (Product gekocht)

Prima sport oordopjes met goed frequentiebereik en accuduur. Dopjes blijven tijdens sporten en kauwen van eten goed in de oren zitten. Laadt in 2 uur op

Pluspunten

• Bass
  • Laaaaaaag
  • Bouwkwaliteit
  • Accuduur
  • Draagcomfort
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Documentatie

Om verschillende redenen zocht ik een in-ear bluetooth koptelefoon om muziek mee te luisteren.
Aangezien op de sportschool de muziek net te zacht staat, een net te laag tempo en eigenlijk vaak suf is, wilde ik de dopjes ook in de sportschool gaan gebruiken en zou het fijn zijn als ie tegen zweet kan.

Op kantoor heb ik een headset aan de pc hangen en Samsung oordopjes voor aan m'n telefoon om muziek te luisten / skype gesprekken te voeren. Beetje teveel van het goede.

Mijn vergelijk is met de Samsung dopjes die bij m'n Note 2 zaten. Die dopjes hebben een heerlijke diepe bassweergave en geven een rijk luchtig en helder geluid.
Met deze dopjes kan ik vast zeggen dat ze anders klinken, maar ze klinken prima.

Ik luister voornamelijk Trance, techno, drum 'n Bass, maar ook synthesizer, klassiek, en muziek die moeilijk in een hokje te plaatsen is.
Geluid
Hieronder een aantal tracks waarmee ik het verschil wilde beluisteren tussen de Samsung dopjes en de Skullcandy Method:

Miserere
Een klassiek koor muziekstuk dat Armin van Buuren ook heeft gebruikt in een remix. Hiermee is te horen dat de elektronica geen bijgeluiden maakt en de drivers alle stemmen zonder schel te worden onverstoord weergeeft.

Björk - Lionsong
Een WTF nummer, maar die BASS! Super laag en gedurfd en ook wisselend tussen 2 kanalen.

Olafur Arnalds - Particles
Rustig accoustisch nummer met subtiele zang en strijkinstrumenten, begeleid door de piano.

Tieste - Battleship Grey
30Hz bass, wordt heerlijk weergegeven

Hans Zimmer - Stay
Soundtrack uit de film Interstellar. Erg luchtig normaliter, daar hoort je in deze dopjes iets minder van. Echter is de zware bas goed vertegenwoordigd en blijft de rest ook goed weergegeven. Het gevoel in de oren is hetzelfde als bij de Samsung dopjes, het lijkt erop alsof de doppen uit je oren trillen met die bas!

Ik merk dat als je steeds wisselt tussen de 2 koptelefoons je inderdaad steeds een verschil hoort. Naar mijn idee is de weergave van de Samsung dopjes wat gelijkmatiger dan die van Skullcandy.
De Skullcandy heeft een iets luidere laagweergave en ik heb het idee dat er rond 500Hz een kleine verhoging zit (met witte ruis beluisterd). Het hoog voorbij de 16kHz zou je misschien ook iets willen opkrikken.
Maar over het algemeen is te zeggen dat het laag dik in orde wordt weergegeven en niet vervormd of overdreven klinkt op hoger volume. De rest van het spectrum heeft geen last van al dat laag.
De kanaalscheiding is ook prima. Ik hoorde met Dire Straits - Sultans of swing, waarbij instrumenten duidelijk links of rechts zijn opgenomen in hun respectievelijke kanaal.
Draagcomfort
De Samsung dopjes vielen nog weleens uit mijn oren als ik iets zat te eten, maar dat is bij de Skullcandy nog niet gebeurd. Ze zitten erg comfortabel.
De nekband is licht van gewicht en geeft geen problemen met sporten. Hij blijft goed op zijn plek zitten en de dopjes zitten met flink springen en rennen goed in de oren.
Bediening
De bediening is eenvoudig met prettige drukknoppen.
Je kunt het volume regelen, volgende en vorige track, spoelen, aan- en uitzetten, gesprekken aannemen en ophangen.
Bij het bedienen van de aan/uit en connect functies is er een gesproken notificatie. Volume minimaal (mute zelfs) en maximaal geeft een piep (lage / hoge toon resp.)
Connectieviteit
Met een micro usb kabel is het apparaatje op te laden. Dit gaat vlot.
Het bereik is zonder obstructie rond de 9 meter (met m'n Samsung Galaxy S7).

M'n computer is ook tegelijk verbonden met de headset en als er vanaf m'n telefoon geen muziek speelt, speelt de pc er zijn geluiden erop af. Dat vind ik een pluspunt, zodat je dus niet steeds aan het connecten bent.
Voor die 5 tientjes is dit een erg goeie koop. Geluid is gewoon goed en het draagcomfort ook.
Functioneel doet het wat het moet doen.
Update 8-9-2017
De accuduur is inderdaad wat er opgegeven wordt. Het laden is in 2 uur klaar.
Ook heb ik de frequentieweergave in het laag getest met een sinusgenerator op m'n telefoon.
Bij 6Hz hoor je de electronica zijn best doen om het geluid weer te geven, bij 16Hz is het geluid al prima hoor/voelbaar en dus vanaf ook 20Hz wordt de sinus goed weergegeven.
Aangezien de specs 20HZ als minimum opgeven, was ik hier toch wel benieuwd naar, maar gelukkig wordt ie niet afgekapt!

Heb jij ook een Skullcandy Method Wireless (Zwart)?