Specificaties Android compatibel en 62g - Bekijk alle specificaties

Samsung Gear S3 Frontier Zwart (Zwart) Review

stormchump 31 augustus 2017, 136 views

Samsung Gear S3 Frontier Zwart (Zwart) (Product gekocht)

De Samsung Gear S3 Frontier is een mooi product. Mooie en erg stijlvolle afwerking en degelijke functionaliteit. Wel is het een duur product, waardoor je je wel moet afvragen of het iets voor jou is.

Pluspunten

• Erg stylish design
  • Rond scherm
  • Draairing werkt intuitief
  • Werkt met Android en iOS
  • Goede bel functie en degelijke SMS functie
  • Zeer goede batterijduur
  • Geen hinder of last tijdens het dragen
  • Mooi scherm en goed te lezen onder zonlicht

Minpunten

• Tizen OS heeft minder content beschikbaar
  • Prijskaartje
  • Meegeleverde stroomadapter heeft een vrij korte kabel

De batterijduur van deze watch is erg goed, over het algemeen 3 tot 4 dagen (en nachten) op een volle batterij. De watch laad ook vrij snel op met de meegeleverde lader. Deze is magnetisch zodat de watch altijd goed op de oplader zit. Het meegeleverde stroomkabeltje is helaas wel vrij kort, waardoor ik geen goede plek kan vinden om de oplader te laten staan. Een nadeel vind ik wel dat er relatief weinig content beschikbaar lijkt, hoewel ik hier tot op heden nog geen problemen aan heb ondervonden.

Het ronde scherm geeft echt het gevoel van een horloge, en met de draairing rond het scherm is deze heel intu´tief te bedienen.Dit draagt dan ook wel bij aan de style van de watch, die het echt de looks van een horloge geven (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Apple Watch). Ik krijg wel het gevoel dat de ring een beetje losjes is, maar dit kan uiteraard ook de bedoeling zijn. Qua gewicht heb ik nergens last van. Ik kan me wel voorstellen dat, indien je nooit een horloge draagt, je hier wel aan zal moeten wennen. De standaard meegeleverde bandjes komen in twee maten (Small en Large) en lijken tot op heden prima. Verder is het scherm van goede kwaliteit, en ook goed te lezen onder zonlicht.

Het Tizen besturingssysteem heb ik tot op heden geen problemen mee ondervonden. Het werkt prima en de watch werkt nauw samen met mijn Samsung Galaxy S6. De watch zou trouwens ook moeten werken met een iOS device, wat een mooie extra is. Ik heb de werking daarvan verder niet kunnen testen. Een nadeel vind ik wel dat er relatief weinig content beschikbaar lijkt, hoewel ik hier tot op heden nog geen problemen aan heb ondervonden.

Verdere functionaliteit is prima betreffende communicatie. Je kunt vanaf deze watch bellen en berichtjes versturen. Het bellen gaat erg goed, er zit een goede speaker ingebouwd, en de microfoon lijkt verder ook prima te werken. SMSjes versturen gaat mij helaas nog niet zo snel, omdat het dan toch sneller is om gewoon je telefoon er bij te pakken. Wel is het mogelijk om snelle reacties in te stellen, wat dan wel weer handig is. Voor het typen van een langere SMS kan dit dan niet op tegen het gemak van het toetsenboord op je telefoon zelf.

Al met al een heel mooi accessoire voor mensen die op zoek zijn naar een nieuw horloge dat net iets meer kan. Zeker een aanrader als je het geld er voor over hebt. Het gemak van je telefoon niet meer uit je broekzak hoeven halen als je een melding krijgt is fijner dan je denkt.

Heb jij ook een Samsung Gear S3 Frontier Zwart (Zwart)?