Specificaties 5,96" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HP Elite x3 (+ Desk Dock) Zwart Review

mkoopmans 31 augustus 2017, laatste update op 31 augustus 2017, 69 views

HP Elite x3 (+ Desk Dock) Zwart (Product gekocht)

HP heeft een prachtig toestel gebouwd met een mooi groot scherm een goede vingerafdruk scanner en goede speakers. Maar in combinatie met het windows besturingssysteem slaan ze de plank een beetje mis.

Pluspunten

• Goede bouw
  • mooi design
  • docking station
  • lange accu duur
  • snelle data overdracht door USB C

Minpunten

• Sommige apps blijven vastlopen
  • Traag
  • weinig apps
  • duur

Ik was zeer enthousiast dat ik hoorde dat de HP elite X3 toch ging uitkomen voor consumenten in plaats van alleen voor bedrijven zoals eerst de planning was. Ik ben dan ook (online) naar de winkel (HP-online store) geracet om hem aan te schaffen.

In eerste instantie erg positief over de bouw van het toestel, de bouw van het docking station en de manier waarop het er allemaal uit zag. Hardware matig zit het dan ook goed in elkaar, de vinger afdruk scanner werkt goed en ik vind dat hij prettig geplaatst is (achterkant onder camera), Camera is acceptabel en de speakers zijn goed. Het is de Software die issues geeft.

Ik luister bijvoorbeeld veel naar spotify, maar als ik 3 dagen achter elkaar gebruikt heb moet ik de telefoon opnieuw opstarten omdat het gewoon niet meer werkt. Dit is idem met apps als NU.nl, Dumpert en verschijnende simpele spelletjes. Dit is simpelweg voor een telefoon van (toen 1000 euro) niet acceptabel.

Het werken met het docking station werkt redelijk, maar er is te weinig wat je kan doen met continuum. het loont niet de moeite om deze telefoon aan te schaffen voor deze optie.

HP heeft geprobeerd om een mooie telefoon te maken met vele interessante opties, helaas is deze telefoon nog een faal.

Heb jij ook een HP Elite x3 (+ Desk Dock) Zwart?