Corsair Gaming K65 RGB Rapidfire (Qwerty US) Review

Chiyeko 28 augustus 2017, 128 views

Corsair Gaming K65 RGB Rapidfire (Qwerty US) (Product gekocht)

I feel the need for mechanical speed! De Corsair K65 RGB Rapidfire is een mooie ramplank, die een gevoelige kant kent door zijn speed switches. Zoals gewend van Corsair is hij gebouwd als een tank, maar de keycaps zijn nog altijd niet de beste op de markt.

Pluspunten

• Klasse A ramplank
  • Mooie RGB verlichting
  • Speed switches (Cherry of course)

Minpunten

• Keycaps zijn typish corsair en voelen gewoon niet fijn
  • Kabel is erg dik ivm USB pass through (wie gebruikt dat???)
  • Polssteun is te kort.

We houden allemaal van onze ramplanken en Corsair is al aardig wat jaartjes op de markt met hun ramplanken in alle formen en maten en ze mogen graag met Cherry MX in zee gaan voor hun switches.

De K65 (etc etc etc, we noemen hem de K65) is een midel maat in hun line up, geen numpad te bekennen, maar verder is alles aanwezig. Dit kleiner formaat laat wat meer ruimte over voor de muis en ergonomie. Of je er van houdt is aan jou, ik miss mijn numpad met regelmaat, maar de extra muis ruimte is het mij wel waard.

In gebruik zijn er echter twee problemen, de polssteun is traditie trouw te kort voor mijn lange fingers (22cm top to pols) en dat was jammer want hij leek groten op de fotos. Mijn grootste probleem zijn de keycaps, die zijn gewoon niet fijn en ik heb zelfs wat ik kon overhevelen van mijn oude G710+ van logitech erop gezet omdat die keycaps gewoon beter aanvoelen bij zowel gamen als typen. Er zijn her en der replacement sets te vinden, maar daar heb je ook weinig zekerheid mee. Zou het zelf fijn vinden als Corsair een keer naar hun keycaps wil gaan kijken en de feel verbeteren.

De switches zijn de Cherry MX speeds, wat inhoud dat het reds zijn die op 1.2mm activeren tegenover 2mm voor de reds. Kan niet echt zeggen of het all the difference is in games, maar het geeft mij een goed gevoel en minder momenten van: "WTF I had ability X ingedrukt!" als ik weer eens dood neerval. Voor typen zijn ze wel even wennen, bijna elke aanraking is genoeg voor een keypress, maar zelf was ik er na een paar dagen aan gewend en heb ik hier geen last meer van.

De RGB opties zijn uitstekent te regelen via de Corsair software en je kan er leuk mee spelen, al ben ik daar zelf vrij snel op uitgekeken. In iedergeval matched hij mooi met mijn PC nu in kleur :)

De USB kabel is idioot dik omdat het 2 USB kabels in 1 zijn voor de USB pass through, ik snap die feature niet heft op 3 van mijn laatste 4 toetsen borden gezet en in de 12 jaar dat ze in gebruik zijn geweest heb ik er nooit gebruik van gemaakt. Ik heb liever een dunne kabel die makkelijker te verwerken is.

In conclusie: Het is een fijne ramplank die zowel voor gamen als voor typen fijn werkt. Echter zou ik voor productivity toch echt mijn numpad willen hebben en voor een grotere broer in de family gaan. De Keycaps zijn een letdown en zeker met de prijs in gedachte vind ik het een tough sale en zou ik hem eigenlijk niet zo 1-2-3 adviseren.

Heb jij ook een Corsair Gaming K65 RGB Rapidfire (Qwerty US)?