Seagate IronWolf (ST6000VN0041), 6TB Review

torianTestpanel 30 augustus 2017, laatste update op 31 augustus 2017, 50 views

Seagate IronWolf (ST6000VN0041), 6TB (Testpanel)

Simpelweg, dit zijn beestige schijven en ze zijn geweldig omgegaan met alles wat ik ermee deed tijdens mijn testperiode. Het zijn zeker niet de stilste schijven en ze zijn wel een beetje aan de warme kant (mogelijk door de zware test), maar ze zijn in mijn periode wel erg betrouwbaar.

Pluspunten

• capaciteit
  • snelheid
  • garantie

Minpunten

• geluid
  • temperatuur
  • prijs

Deze schijven ter beschikking gekregen om ze eens te testen via het testpaneel. Deze schijven waren in raid 0 gezet, niet de veiligste maar met 2 schijven leek het me wel een goede optie en ze zijn toch betrouwbaar volgens de website. Bij de pro versie die ik mocht testen krijg je recovery en 5 jaar garantie en dan nog alle standaard features, dit is zeker in orde. Bij mij hebben ze heel stabiel gewerkt en hebben mij niet teleur gesteld (2 weken echt testen is wel niet echt lang voor nas schijven natuurlijk (1.2 miljoen uur tussen fouten)). Over de compatibiliteit heb ik ook geen probleem maar ik had enkel een nas en een pc om ze te testen. Ik heb de ondersteuning niet moeten gebruiken, dit is goed maar ik hoop en verwacht wel iets deftig voor een schijf met 5 jaar garantie en een relatief hoge kostprijs. Enkel de geluidsproductie was hoger dan verwacht, ik kon ze met 2 samen duidelijk horen, dit is wel enkel een probleem in een pc, niet in een nas want dat staat niet naast je meestal. In de software op mijn pc kon ik zien dat de gekoelde op 33C zat en de niet gekoelde op 38C, gaat opzich wel maar is zeker niet koud. Ik zou zelf niet deze bedragen uitgeven aan een schijf maar 5 jaar garantie en recovery is hier vast wel de rede voor.
die transfer is van een SSD naar de softraid HDD's. En bij de snelheden kan u duidelijk zien dat de schijven duidelijk vertragen als ze voller en voller geraken maar toch blijven ze steeds goed presteren, voor normale toepassingen is dit niet te merken.

Heb jij ook een Seagate IronWolf (ST6000VN0041), 6TB?