TP-Link Deco M5 (3-pack) - Reviews

Specificaties 5GHz WiFi-ac + router • 2x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

TP-Link Deco M5 (3-pack) Review

Twinkil 28 augustus 2017, 395 views Product gekocht

TP-Link Deco M5 (3-pack)

Het bereik is niet toereikend. Afstanden van 4 meter (met een betonnen vloer ertussen) is al te ver. De app is niet stabiel en laat je soms wachten totdat je een ons weegt.

Pluspunten

• App ziet er gelikt uit

Minpunten

• bereik valt enorm tegen
  • De App is niet stabiel

Product voldoet niet aan verwachting.
N.a.v. o.a. deze review productreview: TP-Link Deco M5 (set van 3) review door Foritain het product aangeschaft, en dan met name de tekst dat de Deco in staat is via een bedrade optie een backhaul te vormen, maar helaas werkt dit niet.
Het signaal is heel erg slecht. Echt heel slecht. De eerste Deco op de 1e etage als "modem/hoofd-punt" om vervolgens de beneden etage en zolder hier op aan te sluiten. De zolder Deco is hemelsbreed 4 meter verwijderd van het "modem/hoofd-punt", maar dit is al te ver. De beneden etage is helemaal niet in het zicht van het "modem/hoofd-punt", afstand ca 8 meter hemelsbreed.
Tevens heb ik geprobeerd de beneden etage Deco aan te sluiten via het interne netwerk, waar ook het "modem/hoofd-punt" op aangesloten zit, maar deze vinden elkaar niet via Ethernet.
Deco werk dus niet via een bedrade backhaul en dat i.c.m. met het geringe bereik, is het zeker geen verbetering t.o.v. wat ik al had, namelijk een redelijk goede router van Asus.
Ik heb het product retour gestuurd. Het werkt simpelweg niet.

Heb jij ook een TP-Link Deco M5 (3-pack)?

De bedraade backhaul werkt alleen als je eerst de deco's via mesh hebt geinstalleerd. Dit kun je het beste doen door alle sets in de buurt van de router deco toe te voegen. Daarna op hun plaats zetten en via ethernet bachaul benaderen. Werkt bij mij prima. Snelheden tot 180Mbit/s. Huis met betonnen vloere. Een deco beneden in de meterkast, een in de keuken en een bedraad op de eerste verdiepeing. Dekking van zolder tot begane grond en in heel de tuin.