Specificaties 5GHz WiFi-ac + router, 2x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Google Wifi Review

pretorian_nl 28 augustus 2017, laatste update op 28 augustus 2017, 160 views

Google Wifi (Product gekocht)

Product werkt niet goed samen met verschillende services, waaronder Plex, Synology DScam en mijn VNC server.

Pluspunten

• 1 wifi netwerk vs 3

Minpunten

• Port Forwarding
  • Fixed IP range
  • Minimale configuratie

Beheerbaarheid Score: 2
WLAN-bereik Score: 3
Na een aantal maanden met de Google WiFi heb ik meer problemen met mijn netwerk dan ik hiervoor had, meestal door de port forwarding. Ook aangezien de Google niet overal bereik kreeg heb ik alsnog een Powerline adapter erop gezet. Voor mensen die echt een heel simpel netwerk willen zal dit wellicht werken maar er waren een aantal functies die bij niet meer werkten bij de Google Wifie:
- Synology DScam werkte niet meer, geen oplossing gevonden
- Plex werkte niet meer, na handmatig instellen wel weer
- VPN werkte niet meer, ook niet opgelost ondanks juiste port forwarding

Ik zou iedereen adviseren op de Eero te wachten of een van de nu al in Nederland beschikbare Mesh netwerk producten te proberen

Heb jij ook een Google Wifi?