Samsung Galaxy S5 mini (4G) Zwart Review

lodem1 26 augustus 2017, laatste update op 26 augustus 2017, 94 views

Samsung Galaxy S5 mini (4G) Zwart (Product gekocht)

Review samsung s5 mini 2 jaar na aankoop.

Pluspunten

• Robuust
  • Mooi scherm
  • Niet te groot
  • Snel opgeladen

Minpunten

• Accuduur
  • Lag
  • Vingerafdrukscanner
  • Camera in low-light

Review samsung s5 mini 2 jaar na aankoop.

Ervaringen s5 mini
Hardware/snelheid+accuduur:

Wanneer ik eerst deze gsm gekocht had was ik vrij blij, (aangezien ik van een ace 2 kwam).
Maar na een tijd beginnen mij dingen toch wel te storen, altijd lag in de browser (facebook, tweakers etc) een accuduur die altijd slechter en slechter wordt. Ik haal nu met moeite 2 uur en (een kwart) sot als men 4g opstaat. Zonder 4 g geraak ik gelukkig nog aan 3 sot. De meeste games zijn speelbaar maar je ziet dat de gsm moeite heeft. De gsm heeft ook nog een vingerafdrukscanner maar die is vrij waardeloos: je moet er over vegen en de helft van de tijd scant hij je vinger niet en soms weigert hij gewoon te scannen en moet je je backup-code ingeven.

Camera: de camera kwaliteit is zeker niet om over naar huis te schrijven al is hij overdag (lees: bij veel licht) "voldoende". s'Avonds wordt de kwaliteit spijtig genoeg heel wat minder en heeft de gsm ongveer 5 sec. nodig om een foto te trekken.

Updates: in het totaal heb ik twee major updates gekregen: lollipop en marshmallow. De updates zijn wat laat maar ik heb ze wel gekregen dus zoveel kan ik daar niet over klagen. Maar in tegenstelling tot zijn grote broer de s5 krijgt deze gsm geen tot weinig beveiligingsupdates. De laatste is van januari en dit is alleen omdat ik toen de marshmallow update gekregen heb. Dus qua updates kan ik niet echt klagen maar blij ben ik er ook niet mee.

Zijn er dan geen pros?
Jawel: de gsm is waterdicht heeft een vrij mooi scherm voor zijn prijsklasse (in 2015) en zelfs nu is het nog vrij goed tegenover de gsms van 200 euro al is het scherm wel een beetje omscherp => pentilescherm
De gsm is ook heel robuust=> ik heb de gsm al wel een paar keer laten vallen en er is zelfs geen krasje op ( al heb ik wel een hoesje), al krast de achterkant van de gsm wel nogal vrij makkelijk aangezien er vuil tussen mijn hoesje en de achterkant komt en er zo nogal veel krassen op mijn gsm komen.
En de laatste grote pro: de gsm is heel handzaam en kan altijd in mijn broekzak.
De accuduur van het toestel mag dan niet echt goed zijn opladen doet die wel heel snel.

Edit: foto's worden later toegevoegd.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S5 mini (4G) Zwart?

Reviews door de redactie