Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Jam Jam Ultra (Zwart) Review

bashul 25 augustus 2017, laatste update op 12 september 2017, 106 views

Jam Jam Ultra (Zwart) (Product gekocht)

Erg fijne draadloze oordopjes met geweldig geluid voor een goede prijs.

Pluspunten

• Erg goed geluid
  • Geweldige Bass
  • Volume kan vrij hard
  • Geen draden
  • Goed design
  • Waterbestendig
  • Geschikt voor sporten
  • Stijlvolle charging case

Minpunten

• Geen audio transparency
  • Geen volume controls
  • Knopje op earbud makkelijk per ongeluk in te klikken
  • Onderlinge connectie af en toe verbroken
  • Geluid niet sync tijdens afspelen video

De Earbuds
De earbuds zitten erg fijn, vallen niet uit, zijn waterbestendig en zijn hierdoor uitermate geschikt om mee te sporten.

Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Het geluid (en vooral de bass) klinkt geweldig. Mocht je veel naar muziek luisteren met veel bass erin dan zijn dit echte aanraders.

Connectie
Zodra de connectie is opgezet is deze gewoon goed. De maximale afstand totdat de connectie wegviel (tussen telefoon & earbuds) was ongeveer 20 meter.

Enige vervelende puntje waar ik tegenaan liep was dat de earbuds af en toe niet automatisch met elkaar verbinden waardoor je dus maar door 1 earbud geluid krijgt. Door de earbuds even los te koppelen van de telefoon en 2x snel de knopjes op de earbuds in te klikken worden ze weer gesynct met elkaar. Dit gebeurd af en toe en is niet erg handig.

Het geluid loopt ook niet geheel sync tijdens het afspelen van video's. Dit is geloof ik ook een algemeen minpunt van alle volledig draadloze oordopjes.

Ook is het niet mogelijk om de earbuds met verschillende apparaten tegelijk te koppelen (bv smartphone & smartwatch), hier moet je eerst disconnecten op het ene apparaat voordat je opnieuw connectie kan maken met het andere apparaat. Dit is geloof ik een algemeen minpunt van Bluetooth zelf dus dit is wel te accepteren.

De Case
De case ziet er strak uit en heeft een ingebouwde batterij waarmee je de earbuds kan opladen. De case heeft een magnetische aansluiting waardoor de earbuds automatisch vast klikken zodra je ze erin legt.

Een erg fijne feature is dat zodra de earbuds uit de case worden gehaald deze automatisch met je laatst gebruikte device verbinden. Zodra je weer klaar bent met luisteren plug je ze weer terug in de case waardoor ze meteen weer worden uitgeschakeld.

Ik heb erg lang zitten twijfelen tussen verschillende draadloze oordopjes en ben uiteindelijk bij deze uitgekomen. De enige functies die ik nu mis zijn mijn aangegeven minpunten: Geen audio transparency & volume controls, dit zijn functies die bv wel op de iets duurdere "Bragi the Headphones" zitten maar ik kan helaas niet zeggen of de geluidskwaliteit & de bass weergave van die oordopjes net zo goed zijn als van de Jam Transit Ultra's.
De reden dat ik uiteindelijk voor de JAM's ben gegaan is de charging case die juist weer ontbreekt bij de duurdere Bragi's.

Al met al heb ben ik erg blij met deze aankoop.

Heb jij ook een Jam Jam Ultra (Zwart)?

Goede review. Mis alleen hoe lang ze op een batterijlading meegaan. Volgens de beschrijving 3 uur, dat is niet erg lang. De apple airpods gaan ruim 5 uur mee. Ik heb daar hele goede ervaringen mee.