WD WD TV Live (2009) Review

HenQueNewbie 11 januari 2010, 942 views

WD WD TV Live (2009)

Pluspunten

• plug and play
  • goede ondersteuning bestandsformaten
  • heldere menu structuur

Minpunten

• Nog geen kunnen vinden

Geluidskwaliteit Score: 4
Een paar maanden geleden hebben wij een Synology DS109 gekocht als netwerk opslag voor onze privé documenten, daar wij na een inbraak slechts onze werklaptops hebben en daar liever niet onze prive foto's etc op willen hebben staan. Ook zijn we het download station van de DS gaan gebruiken, maar om films altijd op de laptop te bekijken werd toch vervelend. Na lang rondkijken op tweakers en de positieve reviews daar hebben bekeken hebben we besloten voor de WD HD live te gaan.

Hier hebben we absoluut geen spijt van, het was echt een kwestie van plug en play! Apparaatje uitpakken, bijgeleverde kabels aan oude Phillips breedbeeld TV aansluiten, netwerkkabel er in en de rest ging vanzelf. Werd gelijk gevraagd om de firmware te updaten, 2 keer herstarten en we konden beginnen. Ik was nog bang dat het vinden van de netwerkschijven een probleem zou zijn, maar ook dit ging helemaal vanzelf.

Ook heb ik nog geen bestanden gevonden die niet afgespeeld werden of problemen opleverden; oa: divx, avi, mpeg, mp3 en iso bestanden zagen er prima uit, ook op het geluid was niks aan te merken.

Kortom zeer tevreden over dit apparaat.

Heb jij ook een WD WD TV Live (2009)?

Wel een heel erg beperkte review... De helft gaat over je DS109 vervolgens een paar zinnen over je ervaringen met de WD Live. De prijs van de speler geef je de laagste waardering, terwijl het apparaat een van de goedkoopste in z'n klasse is. Kijk eens naar wat andere reviews en onderbouw je verhaal een stuk sterker.