NEC ND-4550 16x (Dual-layer) Review

Napalm 2 oktober 2006, 1.167 views

NEC ND-4550 16x (Dual-layer)

Pluspunten

• Stil, snel en gunstig geprijst.

Minpunten

• Nog steeds niet gevonden.

Media-compatibiliteit Score: 4
Schrijfsnelheid Score: 4
Nu 1 jaar deze brander in mijn systeem geschroefd. Wat een opluchting met de vorige brander een ND-1300A.

Kreeg steeds meer problemen met nieuwe schijfjes die gewoon niet goed werden beschreven door de oude brander.
Even terug naar de 4550. Gewoon BULK gekocht dus oude eruit, nieuwe erin. Alle software herkent de drive zonder problemen.

Allereerst moest ik een DVD-RW (Platinum) wissen. (Kreeg de oude niet voor elkaar. 4550 geen probleem.

Wat ook direct opvalt is dat alles superstil loopt. Drive gaat stil en rustig open/dicht. En ook na insteken van media hoor je de drive nauwelijks.

Werk met Tayo-Yuden DVD+R (8-speed). Grappige is dat aangegeven wordt dat ik deze ook op 16/12 speed mag gebruiken.

Goedkope Platinum DVD+R mag op 8 speed.

Heb intussen een firmware update gedaan en geen verschillen gemerkt. Neem aan dat media tabel vernieuwd/verbeterd is.

Heb jij ook een NEC ND-4550 16x (Dual-layer)?