×

Help Tweakers weer winnen!

Dell Inspiron 9100 (P4 3.2GHz; 512MB; 60GB; Combo; 15.4" TFT; WXP Home) Review

jor177 21 augustus 2017, 119 views

Dell Inspiron 9100 (P4 3.2GHz; 512MB; 60GB; Combo; 15.4" TFT; WXP Home) (Product gekregen)

Na 12 jaar nog steeds prima mee te werken.

Pluspunten

• Robuust gebouwd
  • Goede kwaliteit
  • Vlot voor z'n leeftijd

Minpunten

• Grote massa
  • Lawaaiige ventilators

Na meer dan 10 jaar in gebruik te zijn geweest door de eerste eigenaar, heb ik een hele mooie Dell Inspiron 9100 over mogen nemen.

Deze variant heeft 1 gieg werkgeheugen en een harde schijf van 80 gieg.
Daarnaast beschikt hij over een DVD/CD reader die overigens alleen cd's kan lezen, en een wifi kaart waarmee ook een draadloze verbinding kan worden gerealiseerd.

Ook handig zijn de vele usb poorten en de DVI aansluiting, die zie gelukkig allemaal aan de achterkant bevinden.

Mijn ervaring met Dell is altijd zeer positief geweest en dat heeft deze laptop maar weer eens bewezen. Het toetsenbord typt buitengewoon prettig. Ik durf zelfs te stellen dat hedendaagse laptops daar niet tegen op kunnen, ook gezien het feit dat de oppervlakte daar steeds geringer wordt.

Daarnaast zijn de speakers van uitermate goede kwaliteit. Ook hiervan durf ik te stellen dat ze menig andere hedendaagse laptop overtreffen.

Er draait nu nog Windows XP op vanwege applicaties die louter op Windows draaien. Ubuntu of een andere linux distro zou eventueel in de toekomst te overwegen zijn.

Al met al een prima laptop, die voor huis-tuin-en-keukenwerk prima in te zetten is.

Heb jij ook een Dell Inspiron 9100 (P4 3.2GHz; 512MB; 60GB; Combo; 15.4" TFT; WXP Home)?

Wat heb je er voor betaald?
Rien. Ik heb hem gekregen. Maar alles is te koop ;)