HP NX6125 (Turion ML-34; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15"TFT; WXP Pro) Review

614 24 november 2005, laatste update op 24 november 2005, 971 views

HP NX6125 (Turion ML-34; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15"TFT; WXP Pro)

Pluspunten

• Degelijk en krasvast
  • Stil (onhoorbaar in kantooromgeving)
  • Veel en goede (netwerk) componenten
  • Snel

Minpunten

• De iets onder de maat presterende USB2 bus. (echter ook met externe 4200rpm hdd absoluut NIET storend)

Sinds 3 maanden heb ik deze NX6125 in gebruik. Het "afgeladen" topmodel met SXGA+ scherm ie 1400*1050. Gelijk 2x256 omgewisseld voor 2x512MB geheugen. Voor VMware virtuele sessies. Primair voor zakelijk gebruik als voor Migraties / implementaties en troubleshooting kantoor en back office omgevingen. Omdat hij zo goed bevalt gebruik ik 'm ook steeds meer prive.
Games speel ik er niet op en daar is hij met de onboard video ook niet voor bedoeld.

Verder kan ik pagina's met lovende tekst schrijven, maar ik zal me inhouden. Eventuele vragen hoor ik wel als reactie.

In 't kort:
De notebook is voor de afmetingen licht. Heeft ook "maar" een 6 cells accu wat het gewicht bevorderd. Daar doet ie nu 3 a 3.5 uur mee. Voor mij niet van belang maar voor degene die langer op accu willen draaien heeft HP een losse accu die naast de standaard accu gemonteerd kan worden voor volgens HP 8 uur werken op accu.
Afwerking is er mooi en krasvast. Ik schat dat na 3 jaar met normaal gebruik de casing er nog als nieuw uitziet. Bovenkant is ook stevig zodat het scherm goede bescherming heeft. Met name ook voor indrukken van je scherm.
De resolutie is zalig. Met name met meerdere windows open, meerdere VMWare sessie's / werkdocumenten en browser(s) in mijn geval.
De notebook heeft heel veel security opties (HDD, smartcard etc)
De ingebouwde fingerprint security is erg handig. Snel ff unlocken van de desktop gaat met een veeg van de vinger.
Daarnaast zijn de (netwerk)componenten top.
Broadcom Gbit NIC
Broadcom WLAN (met antenna's in 't scherm en keuze voor WPA)
Bluetooth
Smartcardreader (Merk nu hoe handig dat is. PDA/Camera etc)
Seagate Momentus 80GB 5400rpm HDD

Tijdens werken op kantoor hoor ik 'm niet. 's nachts met VMWare sessies is hij uiteraard wel te horen maar nog steeds erg beschaafd en nagenoeg onhoorbaar.

Wat ook erg belangrijk voor mij is, is voldoende stroom op de USB bus voor externe harde schijf ZONDER extra aparte voeding. En kan booten van USB stick en USB floppy.

Heb jij ook een HP NX6125 (Turion ML-34; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15"TFT; WXP Pro)?

Hey

ik heb er eentje te leen van een collega..
hij wilde er een andere harddisk in.
zo gezegd zo gedaan.. echter hij ziet hem dan wel en dan weer niet.
xp installeren gaat dus ook niet.
kan geen oude partities weghalen en als ik een nieuwe wil aanmaken via installatie krijg je de melding setup mag dit niet.

kan ik in een aparte bios aangeven wat voor harddisk het is?
want de standaard bios ziet niks.

ben benieuwd
heb dus een hp nx6125
Ik heb eenzelfde laptop staan hier en wilde er Transcend Jetram PC2700 DDR CL2.5 modules in stoppen. Heb jij HP compatibles gebruikt of gewone modules?
De origine 5400rpm hdd zit er in. Lekker snel en nog steeds groot genoeg.
Geheugen: HP geheugen. Sinds een jaar zit er trouwens 2x 1GB modules in. Ook weer van HP.