Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points)

Specificaties WiFi-ac • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points) Review

MadMax12 21 augustus 2017, 1.025 views Product gekocht

Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points)

Simpele en doeltreffende uitbreiding van je Wifi in huis!

Pluspunten

• Dekking
  • Snelheid overal goed
  • Uiterlijk
  • Simpel instellen
  • Roaming werkt super

Minpunten

• Te mooi om in de meterkast te plaatsen

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Als vervanging gekocht voor een Apple Express(1e verdieping) en een Airport Time Capsule(zolder) om de Wifi in het huis stabiel en modern te krijgen.
En dat is zeker gelukt. Goed bereik over alle verdiepingen en tot achter in de tuin.

Nadat het pakket bezorgd was direct geopend.
Dit voelt voor een Apple-gebruiker zeer vertrouwd.
Zoals het verpakt is zou het zo van Apple kunnen zijn. Mooie verpakking en je ziet direct de inhoud bij openen.
Plastic bescherming er om weg en aansluiten.

Zo simpel als de beschrijving zegt, is het ook.
Binnen 5 minuten draait er een stabiele Wifi in je huis.
Daarna simpel de twee extra Mesh-antennes in een stopcontact steken en het systeem draait. De Mesh-antennes vinden de router vrijwel direct en je hoeft alleen maar even te richten voor een goed signaal.
De Amplifi-router in de meterkast zorgt voor de wifi beneden en eerste verdieping, samen met 1 antenne in de bijkeuken(voor goede dekking in de hele tuin) en 1 antenne op zolder om ook vanaf daar een goede dekking te creëren.
Het juist afstellen van de antennes is met de App op je telefoon een fluitje van een cent. Draai de antenne en je ziet direct het resultaat in de App.

Ook verdere instelling zijn via de App makkelijk en snel in te stellen.
Dit is misschien niet zo uitgebreid als bij vele andere routers, maar voor de meeste huishoudens meer dan genoeg.

Mis ik nu de Apple routers? Nee absoluut niet. De Time Capsule draait nog om back-ups te maken voor de iMac, maar dat is ook alles nog.

Overal in huis en om het huis goed wifi bereiken en niet onbelangrijk ook snelheid. Niet overal de 150Mb die mijn abo snel is, maar overal meer dan voldoende om alles te doen, zoals streamen van video en muziek. Als de prijs een beetje zakt, koop ik denk ik nog 1 of meer antennes erbij om ook in de laatste uithoeken nog beter bereik te krijgen.

Heb jij ook een Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points)?

Wat is nu het voordeel tov je Apple Airports die je had? Ik had recentelijk ook wifi problemen buitenhuis en heb toen ook naar dit Mesh systeem gekeken. Apple werkt al jaar en dag goed met roaming en vooral als je alle airports bedraad aansluit is de snelheid super. Ik had eerst een Airport Extreme en een Express en ben toch maar weer gaan kijken naar een extra airport. Dit is een Airport Time Capsule AC geworden die ik voor een prikkie op de kop kon tikken. Ik heb de AC airport nu centraal (midden verdieping) geplaatst de Extreme beneden en de Express op zolder achter het dakbeschot zodat ook de tuin en de garage goede dekking hebben. Ik ben benieuwd waarom je toch bent overgestapt naar dit systeem want mijn benchmarks naar de AC router zijn echt fantastisch met mijn macbook. Ik pomp met gemakkelijk data over met een snelheid van 50 / 60 MB/s als ik verbonden ben op AC.

[Reactie gewijzigd door InsanelyHack op 21 augustus 2017 16:22]

Het grootste voordeel is het bereik. En het roamen gaat wel beter dan tussen de Express en de TC bij mij in huis. Voorheen moest een Youtubefilm wel eens buffer bij het wandelen door het huis, dat is nu verleden tijd(of in elk geval niet meer merkbaar).
Verder had ik weinig klachten over de Airport modules die ik in huis heb/had. Grootste voordeel is denk ik dat dit systeem updates krijgt en dat is bij de Airports nog maar de vraag of die er nog gaan komen in de toekomst.
Had je ze wel bedraad aangesloten?
Zeker, anders had ik op zolder nooit bereik gehad.
Gelukkig 16 wcd-poorten door het huis verdeeld :)
@MadMax12 Hoe ging de praktische koppeling met je TC? Ik neem aan dat die als AP onder je Amplifyt High Density hangt? En anders ben ik zeer benieuwd naar je opstelling ;-)
De TC is al even verkocht, maar deze zat eigenlijk gewoon als NAS aangesloten op het netwerk.
De netwerk-functie van de TC was uitgeschakeld.