AKG K 701 (Bruin, Wit, Zilver)

Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

AKG K 701 (Bruin, Wit, Zilver) Review

TweetyH 21 augustus 2017, laatste update op 21 augustus 2017, 217 views Product gekocht

AKG K 701 (Bruin, Wit, Zilver)

Eindoordeel: Voor die prijs, van dat merk had ik meer verwacht. Ondanks de goede geluidskwaliteit kan ik dit product daarom niet aanraden...

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Persoonlijk: draagcomfort

Minpunten

• Slechte constructie
  • Persoonlijk: draagcomfort

Algemeen
In november 2014 gekocht voor € 199 bij Keymusic.

Reden van aanschaf
Goede recensies op internet betreffende neutrale weergave.

Ervaring
De weergave is inderdaad goed, maar in ben geen expert op het gebied van hoofdtelefoons.
De grote, zachte oorschelpen zitten heerlijk maar de harde 'bobbels' aan de onderkant van de hoofdband vind ik persoonlijk erg onprettig.

Probleem
In augustus 2017 viel het linker-kanaal weg.
Op internet kwam ik nog een aantal precies dezelfde verhalen tegen: door een slecht ontwerp komt het regelmatig voor dat een kabeltje los gaat.
Er staan zelfs beschrijvingen van hoe je dit zelf kunt repareren (o.a. http://gadgetzz.com/2013/06/01/how-to-repair-akg-k701/).
Het zilverkleurige afdekkapje kreeg ik niet losgedraaid.
Daarom met een boormachine in het zilverkleurige afdekkapje twee gaatjes geboord precies 'boven' de schroefjes (zie eerste foto).
Schroefjes los, witte kapje eraf, het losse kabeltje vast gesoldeerd en de boel weer dichtgemaakt (zie andere foto's).
Kortom: als je deze hoofdtelefoon koopt heb je op termijn wellicht een boormachine, een soldeerbout en wat handigheid nodig....

Oordeel
Voor die prijs, van dat merk had ik meer verwacht.
Ondanks de goede geluidskwaliteit kan ik dit product daarom niet aanraden...

Heb jij ook een AKG K 701 (Bruin, Wit, Zilver)?