Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Wave Keyboard (Qwerty) Review

collin. 10 januari 2010, laatste update op 10 januari 2010, 920 views

Logitech Wave Keyboard (Qwerty)

Pluspunten

• Vorm
  • Functionaliteit
  • Out-of-the-box
  • Windows / Linux / OSX

Minpunten

• Geen macrotoetsen
  • Slome driver installatie eerste keer
  • Polsondersteuning te kort

Ik heb dit toetsenbord nu 4 dagen. Aan het begin was het erg wennen, omdat ik normaal op een gewoon toetsenbord of laptop toetsenbord werk, en nu opeens een ergonomisch toetsenbord was de eerste uren een hele opgave, en voelde zelfs erg vervelend. Als je eenmaal gewent bent, merk je het verschil in positieve zin: je hoeft minder moeite te doen om te typen, en het voelt een stuk natuurlijker aan door de stand van je handen.

Minpunt vind ik de ondersteuning voor je handpalmen. Deze is vast, maar net te kort, waardoor je het toetsenbord er ver op tafel moet zetten voor je voldoende ondersteuning hebt.

Het toetsenbord is erg uitgebreid als samengesteld usb apparaat, met als nadeel dat de driver installatie van windows de eerste keer een paar minuten kost. De CD die erbij zat heb ik nog niet gebruikt, maar daar zouden onder andere aanpassingen van de hot-keys mee mogelijk zijn.

Vrijwel alle belangrijke hot-keys werken direct met de standaard windows drivers. De multi-media knoppen werken perfect zoals je zou verwachten en zijn goed en logisch geplaatst.

Ook het numeriek toetsenbord is in een golfvorm aangebracht, en werkt perfect, al hadden er daar van mij nog meer toetsen binnen bereik gemogen, zoals de = knop, en eventueel een backspace knopje.

Een waar gemis tegenover mijn vorige keyboard (Apple Pro Keyboard uit 2000) is het ontbreken van USB aansluitingen voor een USB stick.

Een zeer low-tech handigheidje is dat door de vorm van dit toetsenbord is dat je draden onder je toetsenbord door kan leggen. Hierdoor ben je dus direct de draden voor je koptelefoon kwijt.

De pootjes om de hoogte te verstellen zijn ook lekker stevig, en verschillen voldoende van hoogte.

Bij het toetsenbord zit ook een "Dust Cover". Vooralsnog houd ik deze en doe ik hem over m'n toetsenbord als ik hem niet gebruik, maar ik betwijfel of deze robuust genoeg is om de levensduur van het toestenbord zelf te evenaren. Stof en dergelijke zie je wel direct op het hoogglans gedeelte, waardoor je dus ofwel iedere week een paar keer je toetsenbord schoon moet maken, of er niet zo veel om moet geven.

De USB-kabel is lekker stevig en dik, dus ik neem aan dat ik geen problemen ga krijgen met kabelbreuken en dergelijke.

Heb jij ook een Logitech Wave Keyboard (Qwerty)?

heeft dit toetsenbord eigenlijk ook verlichtte toetsen? ik twijfel momenteel tussen een g11, een g110 en deze, maar als deze toetsen niet verlicht zijn, valt deze alvast af
Ik heb dit toetsenbord al een tijd, vandaag ook gekregen op men werk. Een fantastisch ding. Vele malen comfortabeler. Ook beter volgens mijn fisio.

Wat me verbaasd, is dat je de polssteun te kort vindt, terwijl ik die juist op dit formaat perfect vind.
Misschien kun je nog wat foto's er bij zetten? :+