Lexar Jumpdrive S45 128GB Zilver Review

project.bobby 17 augustus 2017, laatste update op 17 augustus 2017, 366 views Product gekocht

Lexar Jumpdrive S45 128GB Zilver

Twee gekocht in de dagdeal op Amazon na het lezen van goede reviews en mogelijke write speeds van 100+ mbs. Grote teleurstelling, want in real life haal ik sequentieel max 25MB/s

Pluspunten

• Klein
  • 'Dopje'
  • Goedkoop

Minpunten

• Langzaam!
  • max 5 sec op 90MB/s

Op Amazon waren deze stickjes in de dagdeal dus ik had er twee besteld. Op Hardware.info en reviews van andere tweakers zag ik dat er best prima snelheden te halen waren.

Niets is minder waar.

Als ik één bestand van 3GB kopieer dan duurt dat ongeveer 2 minuten. (25/MB/s).

Daarnaast begint de stick op 95 MB/s te schrijven, om na ongeveer 5 seconde weer naar 0 te gaan, vervolgens naar +-60MB/s en weer terug naar 0. Dit gaat zo door totdat de kopieer actie klaar is. In de afbeeldingen een voorbeeld van hoe dat er uit ziet.

Ik heb dit op meerdere Win10 machines, Macs etc geprobeerd, allemaal dezelfde symptomen. NTFS, exFat, Fat32 maakt ook allemaal geen verschil. Mijn vermoeden is dat er verschillende batches van de stickjes zijn, waar dit overduidelijk een van de slechtere is.

Ik ben aan het kijken of ik de sticks terug kan sturen, amazon is niet heel makkelijk met geopende verpakkingen en 'datadragers' geloof ik.

Buyers beware!

Heb jij ook een Lexar Jumpdrive S45 128GB Zilver?