Specificaties 140mm diameter - Bekijk alle specificaties

NZXT Kraken X42 (zonder AM4 support) Review

Lagavulin1963 14 augustus 2017, laatste update op 14 augustus 2017, 88 views

NZXT Kraken X42 (zonder AM4 support) (Product gekocht)

Ik vind dit een heel goed product. Doet wat het belooft (goed koelen) en is stil.

Pluspunten

• Koeling
  • Gemak van inbouwen
  • Stilte

Minpunten

• Aansluiten kan simpeler met minder kabels (denk ik)

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Een maand geleden gaf mijn 6 jaar oude moederbord de geest. Ik besloot een flinke upgrade te doen, zie de componentenlijst.
Behalve het scherm en de videokaart is alles vervangen. Een nieuwe Corsair HX850i voeding staat in bestelling.

In eerste instantie heb ik de Intel stock cooler gemonteerd. Die was redelijk stil, maar de temperatuur van de cpu ging in games (o.a. Sniper 4) richting de 80 graden.

Toen heb ik de NZXT Kraken 42 besteld en gemonteerd. De installatie is echt simpel. Makkelijker dan een grote luchtkoeler en er hangt geen zwaar gewicht aan het moederbord.
Wel denk ik dat het aantal aansluitdraden minder of simpeler had gekund, maar dat is het enige minpunt van deze koeler.
De CAM software is leuk en stabiel.

Mijn (niet overklokbare) Kaby Lake i5 7600 komt in games nu niet meer boven de 45 graden en dat vind ik een fors verschil.
Daarnaast is de Kraken X42 heel stil, mede dank zij de goed ge´soleerde kast natuurlijk.

Voor niet overklokkers is de X42 absoluut een geweldige koeler. Of je het de prijs waard vindt is aan jezelf.

Heb jij ook een NZXT Kraken X42 (zonder AM4 support)?