Sennheiser HD 205 (Zwart) Review

jellygorgeous 8 januari 2010, laatste update op 15 februari 2010, 2.066 views

Sennheiser HD 205 (Zwart)

Pluspunten

• goed geluid
  • goed uiterlijk
  • goeie prijs/kwaliteit

Minpunten

• mindere bas
  • slecht draagcomfort

Product: Senheisser HD 205
vorige koptelefoon: Creative aurvana dj

Heb deze koptelefoon nou een paar maandjes geleden gekocht. Nadat ik een dvd box die ik voor sinterklaas heb gekregen ingeruild had kocht ik deze koptelefoon. Ik ben geen sound pro dus dit is een review puur op normal thinking hoogte en het is men eerste product review. Heb de koptelefoon op men Ipod gebruikt en op men pc met muziek en games.

Geluid
Het geluid in de koptelefoon is erg goed na mijn mening. Zit goeie hoge tonen en mid tonen in. De bass heeft nog wel wat te wensen maar is goed. Welke muziek genre ik ook luister alles klinkt goed. Alleen mis ik bij dubstep muziek dan wel die bass. In vergelijking met de Creative is deze koptelefoon qau algemeen geluid wel beter alleen had die andere net even een wat lekkere bass. Met gamen is het wel een lekkere koptelefoon alleen is bij DiRT 2 toch wel wat minder gezien de bass wat zwakjes is. Maar in schooters en rtsen doet ie het verder prima. Kan horen waar tegenstanders vandaan komen en of ze al redelijk dichtbij zijn.

Uiterlijk
De koptelefoon ziet er niet verkeerd uit en is redelijk te dragen op de fiets je wordt minder vreemd aangekeken dan warneer je met creative aurvana dj rondloopt. Ik spreek uit ervaring. Deze sennheiser is tenminste niet een gigantisch lomp vierkant alluminium achtige ufo op je hoofd. Ziet er netjes en degelijk uit en goed afgewerkt

Draagcomfort
De oorschelpen zitten niet lekker om het oor heen wat ik toch liever heb. Bij de creative was dit wel het geval en ik merk een groot verschil in draagcomfort op langere termijn. Bij de sennheiser knellen je oren tussen de schelp en je hoofd en dit begint bij mij persoonlijk na zo'n uurtje ander half uurtje te irriteren en pijn te doen. Verder krijg ik na ongeveer even veel tijd als het vorige ook last bovenop men hoofd van de hoofdband die ook vrij strak om men hoofd heen zit hoe groot ik em ook zet. De koptelefoon knelt gewoon af. En de draaiende rechterschelp werkt niet echt. Tenzij je een verlept hoofd hebt waarbij je rechteroor 5cm naar beneden zit is ie gewoon niet handig en het zit niet lekker. De creativ daarintegen was zeer comfortabel en die droeg ik voor uren achter elkaar zonder enige iritatie.

Dit was mijn review hopelijk heeft u er wat van kunnen opsteken. Het is men eerste dus commentaar is welkom.

vriendelijke groet,

Gerson

• MSI 790x AM2+ onboard sound
  • Ipod Touch 8gb v3
  • Windows 7

Heb jij ook een Sennheiser HD 205 (Zwart)?

Echt? Heb deze koptelefoon wel eens geleend een middagje van een klasgenoot. En na wat stoeien met de EQ kwam de bas er mooi uit hoor :) (ook vooral dnb en dub mee geluisterd)
Sowieso is het een DJ-koptelefoon, dus de bas zou j˙ist goed moeten zitten.
Verklaart ook gelijk het draagcomfort, tijdens het draaien moet zo'n kreng nu eenmaal strakker zitten, en het hoeft je oor niet af te dekken.

[Reactie gewijzigd door link0007 op 7 januari 2010 23:35]

Nouja, een DJ hoofdtelefoon.... tis natuurlijk een vrij goedkope consumentenkoptelefoon met gimmicks als een draaiende rechterzijde, die ze zelf DJ koptelefoon noemen. Of dit echt zo is? Het is maar een matig dingetje (zie ook mijn eigen review) en ik zou hier als DJ geen set van langer dan een uur mee willen draaien... Als ik een DJ zou zijn.
ik heb eerst een creative dj koptelefoon gehad. koste me 70 euro en dat was ie zeker waard zat tien keer comfortabeler zo als een echte dj koptelefoon zou moeten. Toen deze het begaf dacht ik koop weer een dj koptelefoon en gezien dit de enige was met een 202 en een headset van sennheiser bij de lokale freerecordshop was men keuze snel gevallen. en @ link ik zou de bas ff omhoog duwen ;)

[Reactie gewijzigd door jellygorgeous op 9 januari 2010 01:30]