Specificaties 360 cam • max 4096x2048 • 24fps • wifi - Bekijk alle specificaties

Samsung Gear 360 (2017) Wit Review

tirextrex 11 augustus 2017, 82 views

Samsung Gear 360 (2017) Wit (Product geleend)

De afgelopen 2 weken heb ik de Samsung Gear 360 mogen testen in combinatie met de nieuwe Samsung Gear VR. Samsung heeft met deze combinatie een perfect starterspakket om 360 graden filmen en terugkijken eenvoudig en leuk te maken.

Pluspunten

• Unieke manier van "momentopname" welke terug te beleven is alsof je er zelf bij bent
  • Handzaam en stevige constructie, ligt lekker in de hand
  • Kwalitatief goede opnamen
  • SD Kaart slot zodat er altijd genoeg opslagruimte is
  • Koppelt makkelijk en in realtime aan je telefoon
  • Beter bediening terwijl de VR in gebruik is door afstandsbediening en extra knoppen
  • Mooier design dan vorige Gear VR

Minpunten

• De accuduur maakt het niet mogelijk om echt lange opnames te maken (+2 uur)
  • De camera is niet waterdicht
  • Prijs is redelijk hoog
  • n het gebruik van de Gear VR zit je nog steeds erg dicht op je scherm, zelfs met een Samsung Galaxy S8 blijft het scherm pixeling en intensief voor je ogen.

Beeldweergave Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Design & bouwkwaliteit Score: 5
De Samsung Gear 360 is een kleine handzame 360 graden camera, de camera valt precies in je hand, heeft een lekker gewicht en bovenop de 2 x 180 graden camera die samen de volledige omgeving filmen. Het apparaatje voelt heel degelijk aan en is zeer eenvoudig in gebruik.

De camera, welke je eenvoudig in je zak stopt en overal mee naar toe neemt, maakt het mogelijk om video-opnames en foto's te maken waarbij je de volledige omgeving vast legt. In het gebruik van dit type camera zie ik een enorme toegevoegde waarde omdat het mogelijk wordt om opnames te maken welke je terug kan kijken met een Gear VR alsof je er zelf bij was. Dit creeert een legio aan mogelijkheden om opa's en oma's die ver weg wonen, toch mee te kunnen laten maken welke hoogtepunten er in de levens van hun kleinkinderen hebben plaatsgevonden of om je reiservaringen met het thuisfront te delen op een unieke manier.

In de afgelopen twee weken heb ik de camera veel bij me gehad en regelmatig opnames gemaakt. Veel van de opnames zijn niet zo heel bijzonder en meestal focus je bij het filmen toch op gebied wat ook met een normale camera vast te leggen is. De meerwaarde voor mij zat hem voornamelijk in het overhandigen van de camera aan mijn 2-jarige dochter. Dit kan met vertrouwen worden gedaan omdat de Gear 360 zeer stevig is. Als ik achteraf de filmbeelden terug keek in mijn Gear VR dan zat ik helemaal in haar belevingswereld en de wereld ziet er heel anders uit als je vanaf 80cm hoogte kijkt en een onuitputtelijke hoeveelheid energie hebt.

Daarnaast is het een erg leuke gadget om neer te zetten op tafel tijdens een verjaardag, je kan dan achteraf vanuit het midden van de kamer rustig de verjaardag opnieuw beleven.

Voordelen Samsung Gear 360
- Unieke manier van "momentopname" welke terug te beleven is alsof je er zelf bij bent
- Handzaam en stevige constructie, ligt lekker in de hand
- Kwalitatief goede opnamen
- SD Kaart slot zodat er altijd genoeg opslagruimte is
- Koppelt makkelijk en in realtime aan je telefoon

Nadelen Samsung Gear 360
- De accuduur maakt het niet mogelijk om echt lange opnames te maken (+2 uur)
- De camera is niet waterdicht
- Prijs is redelijk hoog

De nieuwe Samsung Gear VR heeft een aantal significante voordelen ten opzichte van de vorige versie. Zo is er een home butten bij gekomen, een play en stop button en een afstandbediening die erg intuitief is in gebruik.

Voordelen Samsung Gear VR
- Beter bediening terwijl de VR in gebruik is door afstandsbediening en extra knoppen
- Mooier design dan vorige Gear VR

Nadelen Samsung Gear VR
- In het gebruik van de Gear VR zit je nog steeds erg dicht op je scherm, zelfs met een Samsung Galaxy S8 blijft het scherm pixeling en intensief voor je ogen.

Heb jij ook een Samsung Gear 360 (2017) Wit?