Specificaties 360 cam • max 4096x2048 • 24fps • wifi - Bekijk alle specificaties

Samsung Gear 360 (2017) Wit Review

Sparkviv 11 augustus 2017, 33 views

Samsung Gear 360 (2017) Wit (Product deels gesponsord)

Robuuste camera maar schiet nog tekort in kwaliteit en mogelijkheden

Pluspunten

• Robuust
  • Makkelijk vast te houden
  • Schroefdraad onder de camera
  • Makkelijk connecten met Samsung apparaten

Minpunten

• Spatwaterdicht en niet volledig waterdicht
  • Niet stabiel
  • Kwaliteit foto's & video's
  • Samsung software

Opnamekwaliteit Score: 2
Features Score: 4
Design & bouwkwaliteit Score: 4
Ik heb de Samsung Gear 360 nu een paar weken.
De camera is klein en stevig en past makkelijk in je hand.
De mogelijkheden die de camera biedt zijn op het eerste gezicht heel gaaf, maar ik was toch enigszins teleurgesteld.
Ik zal proberen te vertellen waarom.
De camera wordt geleverd met een soort rubberen ring. Deze zou er voor moeten zorgen dat de camera stabiel kan staan. De onderkant van de camera zelf is namelijk niet breed genoeg om de camerabol bovenop tegen te werken. De rubberen ring zorgt echter ook niet voor genoeg breedte waardoor de camera nog erg wankel is. De oplossing hiervoor is het kopen van een eigen standaard aangezien er schroefdraad onderin de camera zit, maar daar zitten dus wel weer kosten aan verbonden.

Er zitten 3 knoppen op waarmee je alles kunt bedienen. Dit werkt goed en intuitief. Op het kleine LED display kun je de instellingen zien en het menu voorbij zien gaan. Er zit een grote REC knop op die moeilijk te missen is. Indicatielampjes bovenop de camera geven aan welke lens actief is (of dat ze beide actief zijn). Handig om in 1 opslag te kunnen zien hoe je camera ingesteld staat.
De camera kan opgeladen worden door middel van een USB C kabel, de nieuwe standaard op usb charging gebied.
De connectie met telefoon e.d. werkt via Bluetooth.

Ik heb de camera gebruikt in combinatie met een Samsung S6 en een Samsung Gear VR bril. Dit werkt prima en snel, maar hier zit ook de crux. De 360 werkt heel makkelijk en snel met Samsung producten. De camera heb ik ook getest met een Iphone 7, maar je hebt dan alle extra functionaliteit niet die geleverd wordt door alle Samsung software.

De camera is spatwaterdicht en stofdicht. Je kunt 'm dus niet met extremere sporten meenemen. Jammer want ik had 'm graag ook meegenomen op de motor, maar ik vind dit toch wat eng als het ineens hard gaat regenen heb ik een probleem.

Mijn grootste minpunt voor de camera vind ik dat je zelf altijd op de foto / film staat zodra je 360 gaat. Je hand en duim worden echt mega uitvergroot omdat deze natuurlijk het dichtsbij de cameralens zitten.
Je kan dit enigszins voorkomen door de camera recht boven je hoofd te houden, maar als je dat doet zit iedereen je vreemd aan te kijken wat je aan het doen bent omdat je als een soort mini vrijheidsbeeld met je camera in een mensenmassa staat.
Daarbovenop komt dat de kwaliteit erg tegenvalt. De video's en foto's zien er korrelig uit, ondanks de HD en 4K claim. Het probleem is dat de camera nog niet goed met lichtinval om kan gaan en de kwaliteit voor 360 blijkbaar heel anders is dan voor normale foto's en video's/.
In combinatie met de VR bril is het erg leuk om je foto's en video's terug te kijken, maar voor mij moet er nog erg veel aan de kwaliteit gebeuren voordat de beleving goed genoeg wordt om er veel geld voor neer te leggen.

Heb jij ook een Samsung Gear 360 (2017) Wit?