Specificaties 0.1 Subwoofer speaker - Bekijk alle specificaties

Klipsch R-12SW (Zwart) Review

bbob1970 9 augustus 2017, laatste update op 1 september 2017, 229 views

Klipsch R-12SW (Zwart) (Product gekocht)

Mooie subwoofer voor scherpe prijs

Pluspunten

• Krachtig
  • Auto uit functie
  • Aansluitingen

Minpunten

• Vuil blijft snel zitten op houtprofiel
  • made in china

Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 5
Voor home cinema in Kelder van ca 4.3x5.6 meter zocht ik een subwoofer. Gebruikt zijn er vele te krijgen maar lees bij gebruikt vaak ook problemen. Dus gekeken naar een nieuwe subwoofer en gezien het budget kwam ik heel snel op de Klipsch R-12-SW (euro 219 via tweaker pricewatch)
Aantal reviews gelezen waaronder ook een Duitse die heel positief waren over de Klipsch. De Klipsch R-112SW kon nog iets lager maar goed deze was bijna het dubbele in prijs.

Muren van de kelder zijn ge´soleerd met 5cm houtvezelcementplaat, 1.5 cm houtvezelcement, 3.5 cm geperste steenwol. Deze platen hebben extreem goede geluidsabsorptie 100% voor hoge en middentonen en dacht rond de 50% voor de hele lage bas tonen.

De subwoofer is actieve versie met eigen versterker en is aangesloten op een onkyo TX-NR555 receiver.

Op de receiver staat crossover voor lage tonen op 80 hz zodat de andere speakers niet in de weg zitten. Doe ik dit niet dan krijg ik geen mooi zuiver bass geluid.

Veel gelezen over het inregelen van de subwoofer hoe hard moet deze staan. Las 1 tip die perfect werkt.
Draai muziek met veel bas.
Zet de subwoofer op de laagste stand,
draai volume knop omhoog tot je net wat bas kan horen van de sub.
Dit was uiteindelijk op iets van 25-30%. volume. (genoeg reserve dus)

Draai ik hem veel hoger neemt de bas wel toe maar is deze gewoon niet mooi strak, eerder lomp en vervormd en te veel. Je zal dit zelf dus in je eigen situatie moeten proberen en het zal afhankelijk zijn van je ruimte.

Voor de rest geeft de speaker een mooi bas geluid, perfect voor home cinema en voldoende voor de ruimte waarin deze staat.

Prijs / kwaliteit is perfect voor deze speaker.

Update
Na maand gebruikt te hebben nog steeds tevreden over deze subwoofer.

Heb jij ook een Klipsch R-12SW (Zwart)?