Specificaties 3.5" behuizing met USB2.0, eSATA - Bekijk alle specificaties

Fantec LD-H35US2 Review

J2pc 7 januari 2010, laatste update op 7 januari 2010, 358 views

Fantec LD-H35US2

Pluspunten

• Stevige, koele behuizing
  • Snelle overdracht door USB2 & eSata
  • Compleet pakket

Minpunten

• korte voedings kabel

Kwaliteit voeding Score: 3
Ik heb de behuizing besteld voor een 3,5" sata schijf die ik nog had liggen.

Pakket
Het is een compleet pakket, met een usb kabel, esata kabel, sata-esata breakout bracket en voeding. De lengte van de voedingskabel had echter wat langer gemogen.
Optioneel heeft Fantec ook een tas waarin je alles (schijf, voeding, usb&esata kabel) prima en veilig kwijt kunt. Ik heb hem erbij besteld, en alles past er prima in.

Behuizing
Het is een erg stevige behuizing, die een aluminium plaat tegen de bovenkant van de HDD klemt om de warmte af te voeren. Hij wordt dan ook niet echt warm. Aan de voorkant zit enkel een aan/uit schakelaar. Om de schakelaar zit een led verlichting die groen (standby) of rood (activity) oplicht.
Ik moet zeggen dat de behuizing qua design nog meevalt. Aan de hand van de foto's had ik het idee dat hij wat 'rond' / erg dik was. Maar dat valt achteraf best mee. Door het dikke aluminium is hij wel wat groter dan de goedkopere/'mooiere' varianten, maar de schijf zit er dan ook echt stevig in, en kan z'n warmte toch goed kwijt.

Inbouw
Installatie is simpel. Met een klein schroevendraaiertje (niet inbegrepen) schroef je 2 schroeven uit de achterkant, waarna je de slede aan de voorkant eruit schuift.

Sluit de schijf aan (op de connector schuiven) en vastschroeven met de 4 meegeleverde schroefjes.

Vervolgens de 4 thumbscrews aan de bovenkant losdraaien om de aluminum 'koelplaat' wat ruimte te geven. Slede erin, achterkant erop schroeven, thumbscrews aandraaien en klaar.

Gebruik
De schijf werd in WinXP pro en Vista Home Premium zonder problemen herkend. Ik gebruik hem als offsite backup voor documenten, foto's en muziek. Door de stevige behuizing (dik aluminium) gaat dit prima, en ben ik niet bang voor stootjes etc wat ik wel zou zijn bij de 'mooiere' behuizingen die er zijn. Zeker met de optionele tas is het voor mij een prima offsite backup medium.

Heb jij ook een Fantec LD-H35US2?