Specificaties Android compatibel en 62g - Bekijk alle specificaties

Samsung Gear S3 Frontier Zwart (Zwart) Review

Ghostrider1987 8 augustus 2017, 126 views

Samsung Gear S3 Frontier Zwart (Zwart) (Product gekocht)

Stoer horloge met alle opties en tevens modieus, zeker in vergelijking met de apple watch die er veel minder klassiek uitziet.

Pluspunten

• Design
  • Beeldscherm
  • Batterij (gerust 4/5 dagen)
  • Je gaat er echt meer van bewegen!

Minpunten

• Aan de grote kant, zeker voor de kleinere pols
  • Weinig apps beschikbaar
  • Goedkoop bandje en nieuwe bandjes zijn belachelijk duur
  • Nederlandse S Voice ontbreekt

Ik was op zoek naar een sporthorloge met als extra eventueel de mogelijkheid om meldingen van mijn telefoon erop te kunnen lezen. Ik was hiervoor lange tijd aan het kijken naar de Forerunner 235 en de Vivoactive HR+. Ik wilde er een hebben vooral voor het hardlopen en fietsen. Hiervoor wil ik mijn hartslag monitoren met daarbij middels gps de snelheid en de afgelegde route.

Deze twee Garmins kosten ook 225 tot 250,- en dan heb je net niet het topproduct, zoals een apple watch of een samsung gear.
Nu ben ik zelf een beetje anti apple dus ik ging kijken naar de Samsung Gear S3, die tegenover de Gear S2 wel gps heeft. Ik ben twee keer in de winkel wezen kijken of ik het horloge niet TE groot vond. Ja hij is groot maar ook erg gaaf!

Uiteindelijk ervoor gekozen deze tijdens de kortingsdagen van de Mediamarkt aan te schaffen voor 330,- Mooi afgeprijsd!

In normaal gebruik is het een standaard horloge waarvan je kan kiezen of je de klok permanent aan wilt hebben of alleen middels het draaien van je pols aan wilt laten gaan. Ik kies zelf voor het laatste vanwege de batterij besparing. Als horloge kun je allerlei gratis versies downloaden (erg leuk voor de afwisseling).

De appjes (van whatsapp) komen na het koppelen van je telefoon perfect binnen en je kunt zelfs eenvoudig korte antwoorden geven via de watch. Helaas is er nog geen nederlandse spraak om mee te antwoorden.

Sport:
Het sporten met dit horloge is echt geweldig! Het hardlopen en fietsen kun je super eenvoudig registreren (met hartslag, gps, snelheid en hoogtemeters). Samsung Health waarmee de watch dit registreert kun je weer laten synchroniseren met Endomondo, MapMyRun, Strava, Runkeeper, Fitbit en nog een paar anderen.
Je kunt ook spraakupdates laten geven tijdens je training (in het nederlands!)

Heb jij ook een Samsung Gear S3 Frontier Zwart (Zwart)?