Samsung Galaxy J3 (2016) Zwart Review

RobbyBoy12345 8 augustus 2017, 374 views

Samsung Galaxy J3 (2016) Zwart (Product geleend)

Prima prijs voor een prima toestel. Lees mijn volledige review als je meer wilt weten.

Pluspunten

• Batterij
  • Prijs kwaliteit
  • Specificaties
  • Batterij vervangbaar
  • SD Kaart mogelijkheid
  • 3,5mm audio jack
  • Uiterlijk
  • Redelijke camera

Minpunten

• "Maar" 8GB intern geheugen
  • Plastic
  • Micro simkaart
  • Geen beeldstabilisatie
  • Voor camera

Samsung Galaxy J3

Dit is een review die ik had geschreven toen mijn vorige toestel (Galaxy S6) ter reparatie was ik een j3 te leen kreeg.

Ik was zeer verrast toen ik hem ik gebruik nam.
Veel lees plezier

Mijn eerste gedachten

Ik had geen idee wat ik moest verwachten toen ik hem kreeg…
Ik had geen research gedaan van toen ik hem kreeg ook al wist ik wel een week van tevoren dat ik hem kreeg want ik wist dat het een 2016 model was van Samsung dus het moest wel goed zijn.

Ik had hem opgehaald en ik deed de doos in mijn tas zodat ik naar huis kon want had nog ergens een toestel thuis liggen die ik even had gebruikt voor onderweg om eventueel bereikbaar te zijn.

Ik was thuis en het eerste wat ik deed was het doosje pakken en ik keek achterop naar de specificaties met waar ik nou weer in beland.
Dat viel reuze mee, het verbaasde mij wel wat ik had.
Specificaties:
LTE (4G)
1.5GHz Quad Core Processor
5” HD Super Amoled scherm
8MP Achter en 5MP Voor
8GB Intern geheugen

Dat verbaasde mij wel…maar ik had de prijs nog niet gezien dus er kon nog van alles veranderen, want als die bijvoorbeeld 300 a 400 euro is dan daalt mijn tevredenheid enorm.
Maar het was maar 130,-

Ik zag de prijzen en ik dacht echt van WOW wat een goede prijs kwaliteit verhouding.
Ik wou al stoppen met reviewen en gelijk hem iedereen aanraden maar ik ga mooi veder met mijn ervaring.

Uit de doos halen

Ik maakte de doos open en ik zag de telefoon en ik dacht gelijk dat het een mooi toestel is met een apart scherm design dat vind ik wel wat hebben.

Toen ik hem vast pakte vond ik het wel jammer dat het plastic was maar…….voor die prijs krijg je niet een premium gevoel.

Mijn eigen toestel is een Samsung Galaxy S6 en dat is wel een groot verschil.
Ik kan die 2 toestellen ook niet met elkaar vergelijken, daar is het prijs verschil te groot voor.

Het activeren en de eerste nadelen en voordelen.
Ik starten het toestel op en ik activeerde hem.

Het eerste wat ik doe is op mijn gemakje de standaard android apps eraf gooien die ik niet nodig heb en daarna de apps installeren die ik wel nodig heb……en daar ging het uiteindelijk mis.
Het toestel heeft 8GB opslag maar dat is gelogen!
Das niet helemaal waar maar het is niet zo als hoe het word bedoeld in mijn ogen.
8GB heeft die wel maar waar van 3,21GB aan systeem geheugen is dus je kan maar voor 4,77GB aan apps en foto’s en video opslaan en dat is voor mij als gebruiker te weinig, gelukkig kan je het uitbreiden met een SD kaartje maar dan moet je die maar toevallig hebben of kopen.

Mijn Samsung Galaxy S6 heeft 32GB intern geheugen en dat is niet uitbreid baar maar dat is voor mij als zware gebruiker niet nodig ook al zit ik meestal aan 60% van het geheugen te gebruiken.

Dus als je veel download zou ik minimaal 16GB aanraden.
Heb helaas geen toestel om het te vergelijken met dezelfde prestaties van ongeveer dezelfde prijs maar dan met 16GB.

In het gebruik....

Het gebruik ging goed, ik kon snel internetten, WhatsApp gaat vlot, facebook laad redelijk snel en goed, YouTube gaat goed en simpele spellen gaat ook goed.

Toen ik mijn oude toestel gebruikte pakte ik vaak mijn laptop om te internetten en liefs ook om te Whatsappen omdat het standaard toetsenbord irritant is dat heb ik verholpen om een nieuw toetsenbord te downloaden.

(Mijn vorige toestel was een Sony Xperia T)

Ik ben zelf een veel eisende gebruiker die liefs alles op zijn telefoon doet en met de Galaxy J3 (2016) ging dat hartstikke goed!

Met Snapchat was het andere koek, omdat Snapchat een zeer zwaar programma is wilt het nog wel is sloom doen maar daar heb ik minder problemen mee vergeleken met mijn Xperia T maar die 2 toestellen kan ik ook niet met elkaar vergelijken.

Conclusie hierover is gewoon goed in gebruik pluspunt voor het toestel van 156

Accessoires

De accessoires die ik erbij kreeg zijn:
Oordopjes
Stekkerblok
USB kabel

De lader is helaas geen snel lader zoals wat de S6 en hoger wel hebben maar misschien ben ik dat gewend.
En als je hem als je naar bed gaat aan de lader doet dan is die gewoon vol als je de volgende dag wakker word.

Gelukkig heb je de lader niet vaak nodig want hij gaan makkelijk 1 dag mee en als je wat zuiniger bent wel 1,5 dag.
Dus een pluspunt voor de batterij.

De oordopjes van Samsung zelf kennen we denk ik wel, maar alsnog geef ik mijn mening.
De nieuwe oordopjes van Samsung vind ik heel vervelend in de oor, maar degene die je erbij krijgt zijn van de oudere in ear en ze klinken schel want er zitten veel te hoge tonen in.
Maar met de goeie equalizer van Samsung kun je dat makkelijk weer goed zetten.
Wat ik zeker een plus punt vind is dat er een afstandsbediening op de oordopjes zitten zodat je kan opnemen, ophangen, volgende nummer, vorige nummer, volume omhoog en volume omlaag kan doen.

Het geluid van het toestel zelf moet je geen grote verwachtingen hebben.
Het blijft een telefoon en daar ga je geen high end geluid in vinden.
Het is schel maar voor een YouTube video is het goed te doen en anders doe je oordopjes in want dit toestel heeft een 3,5mm audio jack

Dus weer een pluspunt voor de equalizer en de oordopjes.

Ik heb zelf een koptelefoon omdat ik veel op de fiets zit en mijn oordopjes gaan altijd stuk en zitten na een lange tijd niet lekker in je oor, dan doen ze bij mij pijn.

Een nadeel dus van de oordopjes, als je ze te lang erin heb dan gaan ze vervelend zitten maar die schrijf ik niet op als nadeel omdat het aan mij kan liggen en misschien heb jij dat helemaal niet en dan zijn ze goed.

Camera/Beeld/Batterij/Prestaties/Geheugen/Uiterlijk

Nu gaan we denk ik over het belangrijkste beginnen van deze review.

Camera
We beginnen fijn met de Camera want daar was ik het meest benieuwd naar voor dit bedrag.
Er zit "maar" een 8MP camera achterop, nou dat is niet erg voor snelle kiekjes of een foto voor snapchat.
Je krijgt niet de kwaliteit van een Galaxy S lijn of de Xperia Z lijn maar het is leuk.

Ik had wel een paar voorbeelden gemaakt maar die krijg ik er niet in.....sorry :(

De voor camera van 5MP is niet goed.
overdag doet die er redelijk over maar als het schemerig begint te worden dan kan je beter de achterkant camera gebruiken.

Ik vind het opzich wel mooie foto's kan je leuke foto's mee maken.
Je kan niet heel veel foto's maken en opslaan omdat er "maar" 8GB aan intern geheugen zit......correctie 4,77GB want de rest is gereserveerd voor het besturingssysteem.
Er zijn geen grote mogelijk heden wat de duurdere toestellen wel hebben maar dat maakt voor dit soort toestel niet uit.
Wat wel jammer is is dat die geen beeldstabilisatie heeft om nog mooiere foto's te maken zonder bewegende foto's.

Dat is een minpunt maar voor de rest een goeie camera voor dat geld.

Beeld
Nu over het beeldscherm wat erin zit.
Dat is een HD Super Amoled scherm, het is een 720p scherm van 5 inch en daar zit een voordeel en een nadeel aan.
Nadeel is niet echt een nadeel maar ik moet er toch een maken....het is niet zo hoge resolutie dus als je een video kijkt op YouTube kun je niet in Full HD kijken dus 1080p en je kan ook geen 60HZ kijken.

Groot voordeel is dat de batterij heel erg lang mee gaat.

Ik merk het zelf wel het verschil met mijn Galaxy S6 niet echt kwa resolutie, maar wel kwa accu duur.
Omdat de Galaxy S6 een 1440p scherm heeft zit alles echt er heel mooi uit maar het zuipt batterij en dat vind ik jammer.

De helderheid van het scherm van de Galaxy J3 (2016) is mooi en helder.
Ik kan het niet goed buiten testen in de zon omdat ik het met deze tijd dat ik de review typ is er geen zon en is het vreselijk koud.
Ik heb hem net iets onder de helft en dat is gewoon goed!

Batterij (met een mooi bruggetje)
En omdat het scherm "niet zo" goed is, gaat de batterij wel lang mee....mooi bruggetje.
Nee maar even zonder dollen, de batterij gaat gewoon lekker lang mee, omdat het scherm niet zoveel zuipt maakt die nog zuiniger.

Je hebt op dat toestel nog allemaal extra save opties maar die heb je totaal niet nodig!

Het fijnste is ook dat door de plastic behuizing de batterij gewoon zelf kan vervangen en dat is zeker een grote pluspunt waard.

Prestaties
De prestaties zijn 1GB ram met een 1,5GHz Quad Core processors en voor 153, 156, 157 is het geld nu al waard.

Je kan misschien niet echt goed multitasking maar dat is ook logisch want dit toestel kan ook expres geen dual screen doen wat de Galaxy S line wel heeft.

Ik gebruik dat zelf wel af en toe maar ik heb het niet gemist.

Ik heb al eerder gezegd dat die gewoon goed presteert, Whatsappen gaat gewoon snel en facebook etc etc.
Ik ben een zeikerd als het gaat op het gebruiksgemak, als iets niet goed genoeg is gebruik ik het niet.

Toen ik even mijn oude toestel gebruikte werkte de browser heel slecht en facebook was eigenlijk ook een issue dus ik pakte mij laptop wat ik ook eerder zei, maar met dit toestel heb ik dat echt niet.
Facebook en browsen doe ik gewoon weer op het toestel inplaats van op de laptop.

Dus ben jij een normale gebruiker die wel 2 seconden langer wilt wachten voordat er een pagina is geladen en 400 euro bespaart dan is dit wel het toestel voor jou.

Geheugen
Ik vind het te weinig, we leven nu in een wereld waar 8GB bijna niet meer word verkocht.

Samsung Galaxy S7 minimaal 32GB
IPhone 7 minimaal 32GB
IPhone 6 minimaal 16GB
Sony Xperia Z3 16GB

Samsung bespaart geld op het toestel hiermee om 8GB erin te gooien.
Het grote voordeel is dat door de plastic behuizing je er een SD Kaart in kan doen.
Pluspunt voor de SD Kaart slot!

Het SD Kaartje doe je boven de simkaart en over de simkaart zometeen meer over!

Download je veel apps en maak je veel foto's en video's dan zou ik toch of een ander toestel kiezen met minimaal 16GB geheugen of meer maar als je geld wilt besparen dan zou ik toch een 64GB SD Kaartje erin doen.

Uiterlijk
Zoals ik al zei is de behuizing van plastic.
Voordeel is dat het dun, goedkoop en licht is.
Maar het nadeel is, dat het niet premium voelt en soms kan kraken.

Nog meer voordelen zijn er ook omdat je ook de achterklep eraf kan halen en de batterij kan vervangen en er een SD Kaartje erin kan doen boven de simkaart.....en nu over de simkaart.
De Samsung Galaxy S6 (2015) heeft een nano simkaart slot en de iPhone 5S ook.
Maar deze Galaxy J3 (2016) gebruikt nog een micro simkaart slot, misschien om op te letten.
Er zijn ook adapters voor maar dat kost ook weer geld en het is maar onhandig gedoe.
Je kan ook een simkaart bij je provider aanvragen maar dat duurt ook even voordat je hem binnen hebt en je telefoon kan gebruiken.

Anno 2016 moet er nog maar 1 simkaart formaat er zijn voor alle nieuwe toestellen op de markt zodat het makkelijker is voor iedereen.

Maar genoeg over de simkaart.

Wat vind ik van het uiterlijk van de Galaxy J3?
Hij is erg mooi zelf in het goud, hij is niet goud goud maar meer champagne goud en dat vind ik wel wat hebben.
Door het scherm design zou ik geen zwarte nemen, maar ook geen gouden, persoonlijk zou ik voor een witte gaan.....ik ben zelf niet van de witte telefoons maar voor dit model vind ik het wel wat hebben, ook al blijft mijn persoonlijke keuze voor zwarte telefoons, de Samsung Galaxy S6 is ook niet zwart maar het is een donkere kleur en dat is goed.

Voorderest is het van plastic en dat kraakt een beetje maar daar heb je geen last van.
De touch knoppen naast de home toets geven geen licht maar als je weet waar je moet zijn en waar alles zit dan komt alles goed en die lichtjes kosten alleen maar geld en dat willen ze besparen.

Mijn conclusie is.....

Als je weinig geld te besteden hebt maar je wilt wel een goed toestel dan zou ik voor deze gaan.

Opslag kan een probleem zijn dus zorg ervoor van als je weet dat je veel dingen download en erop zet dan dat je een SD Kaartje koopt voor weinig want die dingen kosten bijna niks tegenwoordig.
En als je de Samsung voor het eerst activeert dan krijg je gratis 100GB OneDrive cloud opslag en dat is echt een groot voordeel.

Hou rekening met de simkaart want als je een nieuwe moet aanvragen of een adapter moet hebben, dat zou lullig zijn.

Ik ben benieuwd wat jullie van deze review vinden....heb je nog vragen op opmerkingen, laat een reactie achter!

Heb jij ook een Samsung Galaxy J3 (2016) Zwart?