Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Red (US layout) Review

rick.b 7 augustus 2017, laatste update op 7 augustus 2017, 92 views

Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Red (US layout) (Product gekocht)

heb het nu al bijna 2 jaar in gebruik en rgb zowel als de toetsen weken perfect op 1 toets na.

Pluspunten

• robuust plastic
  • zwaar
  • de switches zijn geweldig
  • nkey rollover
  • RGB met genoeg functies
  • software- cue

Minpunten

• bij mij moet de Y toets opstarten..
  • De prijs
  • Moeilijk af te stoffen

Na het bijna 2 jaar gebruikt te hebben schrijf ik toch maar dit review.

Bouwkwaliteit:
Het mag misschien wel van plastic zijn maar het is goed afgewerkt. Het is ook verrassend zwaar. Het is verschrikkelijk goed in elkaar gezet. De kabel is ook van goeie kwaliteit als is het niet gesleeved, maar dat maakt mij niks uit. De kabel is wel verschrikkelijk dik, het heeft de dikte van een gewone pc kabel die je in het stopcontact stopt. De switches zijn van goeie kwaliteit alleen wil bij mij de Y-switch regelmatig niet werken.

Typ comfort:
Heb nooit last van mijn handen gehad en het typen voelt zalig aan. Al is er in het begin nog wel wat gewenning nodig want je gaat je in het begin vaak vertypen. Maar na je eraan gewend bent wil je niks anders.

Software:
In het begin was de corsair utility engine een zooitje, met redelijk weinig functies. Ik heb toen corsair effects engine moeten gebruiken: http://emily-maxwell.com/ .
Maar de nieuwe cue is stukken beter en gebruik het nu alleen maar.

Eind-oordeel:
Het is een duur toetsenbord maar je krijgt er genoeg voor terug.
het afstoffen wil misschien wel moeilijk maar dat krijg je ook met een toetsenbord van 10 euro.
Ik had dit toetsenbord gekocht toen ik 15 was met een loon van ongeveer 3 euro per uur. Dus voor mij was dit ongelooflijk duur. en mensen verklaarden mij voor gek toen ik het kocht. Maar spijt heb ik nooit gehad.(de prijs was toen 160 euro)

Heb jij ook een Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Red (US layout)?