Specificaties Cinemaset speaker met 160W vermogen - Bekijk alle specificaties

Samsung Wireless Rear Kit SWA-8000S (Zwart) Review

AJediIAm 6 augustus 2017, laatste update op 6 augustus 2017, 55 views

Samsung Wireless Rear Kit SWA-8000S (Zwart) (Product gekocht)

Leuk idee, slechte uitwerking. De Wireless rear kit geeft een illusie van surround sound, maar in de praktijk blijkt dat het niet in staat om de front en rear kanalen echt te onderscheiden. Je krijgt dus een soort opgeschaalde stereo en dat is niet wat belooft wordt.

Pluspunten

• Leuk idee

Minpunten

• Slechte uitwerking
  • Geen echt surround

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 2
Film/gameweergave Score: 1
Muziekweergave Score: 3
Ik heb de SWA-8000S gekocht voor bij mn samsung soundbar en TV met het idee dat het allemaal lekker op elkaar aan zou sluiten, maar dat valt tegen.
In demo filmpjes is er een illusie van surround sound door dat verschillende toonhoogtes te splitsen. Als je een test filmpje opzet die de kanalen 1 voor 1 afgaat valt het echter door de mand. Het voor en achter kanaal van elke kant zijn niet te onderscheiden.

Ik heb contact gehad met samsung support, maar ze zeggen enkel dat ze er naar zullen kijken (al 3 maanden lang). Met wat zoeken ben ik er achter gekomen dat de TV niet altijd 5.1 door geeft. Maar ook als ik 5.1 content direct op de TV via een smart TV app afspeel of andere (type) kabels gebruik is het resultaat niet beter.

Kortom, het is een leuk extratje om het geluid wat meer oempf te geven maar zelf voor de gene die niet zo kritisch zijn op hun geluid zou ik het eigenlijk afraden omdat het product simpelweg niet levert wat het belooft.

Heb jij ook een Samsung Wireless Rear Kit SWA-8000S (Zwart)?