Motorola Moto E (2016) Zwart Review

rluitjes 4 augustus 2017, laatste update op 10 augustus 2017, 88 views

Motorola Moto E (2016) Zwart (Product gekocht)

Budget toestel (8GB opslag, 1GB geheugen) met goed scherm, goede accuduur, NotificatieLED, wisselbare Accu en goede behuizing. Tweemaal gekocht als reservetoestel en als daily voor vader rond 75 euro (faillissement Phonehouse) en daar perfect voor. Niet kopen. Motorola dan: Moto E4 of 4 G Play anders bijvoorbeeld WileyFox Spark+

Pluspunten

• Nofificatieled
  • Verwisselbare accu
  • Accuduur
  • Kwaliteit behuizing
  • SD kaart toe te voegen
  • Losse Accu
  • Beveiligingsupdate 5 juni 2017

Minpunten

• Mag net iets kleiner qua formaat
  • Interne opslag traag
  • Geen Android 7 (Nougat) update!
  • Camera (Geen FHD video)

Ik heb de telefoon in mijn bezit sinds juni 2017. Zelf nog weinig gebruikt maar pa gebruikt hem als dagelijks toestel.

Reden review: Andere Tweakers reviews

Heb deze review geschreven omdat de bestaande niet kloppen.
- Het probleem met Wifi blijkt geen probleem (zie discussies & Vragen)
- De Accu is wisselbaar! Negatief punt dat het niet zo is snap ik niet.
- Ondersteunde videoresoluties is niet FHD staat wel op Tweakers!
- Op Tweakers staat dat de Accu niet wisselbaar is maar is wel het geval.
- Eens met opmerking dat je beter kan doorsparen voor huidige prijs van 110 euro.
(of gaan voor een WileyFox Spark+ voor hetzelfde geld)

Besturingssysteem

Android 6.0 (beveiligingsniveau 5 juni 2017) zonder overbodige applicaties en draait vlot voor 1Gb geheugen. Er komt geen Android 7 (Nougat)!

Hardware

Behuizing
Voelt stevig aan (gelijk aan Moto 4 G Play).
Had liever een iets compacter toestel maar gaat net.
Hebben van een NotificatieLED is fijn. Dit is op budget toestellen niet standaard!
Duurdere Moto 4 G Play moet het zonder doen.
De telefoon houdt prima vast. Heb geen hoesje heb aangeschaft.
Glijdt veel minder snel uit je hand van een A3(2016).
Geluidskwaliteit bellen
Niet getest.
Beeldscherm
Prima scherm. Lijkt gelijk aan de Moto 4g Play. (geen AMOLED naar LCD)
Technische kenmerken
Geen Dual sim. SD card Samsung 16GB werkt.
Processor prima.
Slechts 1GB geheugen was erg benieuwd hoe Android 6 daar mee om zou gaan.
Antwoord: voor OS zelf WhatsApp en Gallerij erg goed. Geen spellen gedraaid.
Naast Moto 4 G Play (met 2GB en iets snellere CPU) bijna vergelijkbaar met het Android menu en lichte APPS.
Het interne geheugen (8GB is traag, dat is merkbaar bij installeren APPS en updates van APPS).
Camera
Niet getest. Geen FHD video, slechts 720P
Bluetooth verbindingen
Niet getest.
Accu
Nog niet getest. Ga er vanuit vergelijkbaar is met Moto 4 G Play en dan erg goed.
Er wordt een witte lader meegeleverd met 1.0A AC Adapter en wit USB oplaadsnoer.
Het dikke snoer heeft een forse kant aan de microUSB kant. Kan problemen geven met hoesje.
ACCU IS WISSELBAAR. STAAT NIET GOED IN SPECS. TWEAKERS!
Wifi
Niet getest. Alleen 2.4ghz beschikbaar.

Vorige toestellen

Qua referentie: Samsung Galaxy S2, WileyFox Spark+
Ervaring overige toestellen: Moto E 2016 & Motorola G 4 Play.

Waarom deze?

Ik heb dit toestel aangeschaft aangezien het vorige toestel van mij pa ermee ophield en ik snel een ander budget toestel moest hebben. Kon deze goedkoop kopen krijgen daarom deze daarnaast als reservetoestel gekocht voor mijzelf.

Telefoon raad ik niet echt aan om te kopen. Er is een opvolger Moto E4 2017 en een Moto 4 G Play die de voorkeur hebben voor de meerprijs.
Zou gaan voor toestel met 16GB, 2GB, FHD camera en snellere interne SD-kaart.
Zelf een WileyFox Spark+ als hoofdtoestel. Vandaag Android 7 ge´nstalleerd.
Wacht daarom nog even met deze actief aanraden maar zou deze zeker verkiezen boven een Moto e 2016 voor hetzelfde geld. Let op: WileyFox accu gaat stuk minder lang mee!

Updates review in 2017

- 04/08: InitiŰle review (beveiligingsniveau 5 februari 2017)
- 10/08: beveiligingsniveau 5 juni 2017 ge´nstalleerd

Heb jij ook een Motorola Moto E (2016) Zwart?