Specificaties 4G-router - Bekijk alle specificaties

Huawei E3372 Review

Koenzie 4 augustus 2017, 85 views

Huawei E3372 (Product gekocht)

Dongle als backup verbinding in Linux server. De dongle teruggestuurd. Dongle wilde zichzelf niet aanmelden als modem in Linux, bleef in de CD-Rom modus hangen. De "helpdesk" bleef in ieder contact roepen "Wij ondersteunen geen apparaten van derden" zonder inhoudelijk op mijn probleem in te gaan. Wat een prut dongle.

Pluspunten

• Werkt goed onder Windows

Minpunten

• Werkt niet onder Linux
  • Slechte/geen helpdesk ondersteuning

Beheerbaarheid Score: 1
WLAN-bereik Score: 3
Dongle gekocht als backup verbinding in mijn Linux server. Helaas de dongle na een kleine week weer teruggestuurd.

De dongle wilde zichzelf niet aanmelden als modem in Linux en bleef in de CD-Rom modus hangen. De "helpdesk" bleef in ieder contact hierover roepen "Wij ondersteunen geen apparaten van derden" zonder inhoudelijk op mijn probleem in te gaan. Ik heb het flauwe vermoeden dat ze niet eens wisten waar ik het over had, aangezien ze steeds hetzelfde antwoord gaven.

Op Google rond gezocht en dit blijkt een bekend probleem te zijn. Er waren wat hacks beschikbaar om dit op te lossen, maar Huawei heeft er voor gezorgd dat deze in nieuwe versies van de dongle en firmware niet meer werken. Het is zelfs niet meer mogelijk om zelf firmware op de dongle te zetten. Wat een prut dongle, ondersteuning en merk.

Werkt wel erg goed in een Windows machine, perfect bereik en een goede snelheid... want de hele wereld gebruikt natuurlijk Windows *#sarcasme-uit

Heb jij ook een Huawei E3372?

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje oneerlijk om een product af te branden ten gevolg van jij eigen nalaten om vooronderzoek te plegen en vervolgens het product iets aan te rekenen wat het product heel duidelijk meld niet te doen.. de website spreekt duidelijk welke systemen ondersteunt worden. Het lijkt tegenwoordig wel een trent om eerst tot aanschaf over te gaan, gebaseerd op eigen aannames om daarna pas de manual te lezen.

dat linux onderteend word is zeker een minpunt die genoemd moet worden..maar als de unit perfect bereik heeft en goede snelheid lijkt mij dat toch echt wel 4 tot 5 sterren waard?..
Het gaat mij hier vooral om de reactie van de "helpdesk" en het feit dat Huawei het onmogelijk heeft gemaakt om het probleem op te lossen, waarbij die bij vroegere versies wel mogelijk was. Daar was ik in mijn vooronderzoek namelijk al op gestuit, waarna ik tot aankoop ben overgegaan.