Specificaties 49" Ultra HD LCD TV met HDR en 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 49PUS6501/12 Zilver Review

entony10 3 augustus 2017, laatste update op 3 augustus 2017, 269 views

Philips 49PUS6501/12 Zilver (Product gekocht)

Goede televisie! Zeker gezien de relatief lage prijs en de specificaties die dit model biedt.

Pluspunten

• Ultra HD
  • HDR
  • Android besturingssyteem
  • Fijne besturing
  • Uitgebreide instellingen
  • Ambilight
  • AB met QWERTY toetsenbord

Minpunten

• Heeft out of the box wat aandacht nodig qua scherminstellingen

Inbrandgevoeligheid Score: 5

Ik vond dat de televisie out of the box wat aandacht nodig had qua scherminstellingen, maar dat is persoonlijk. De televisie biedt standaard een aantal scherminstellingen, maar je kunt deze eindeloos tweaken totdat je je favoriet gevonden hebt.

De besturing van de televisie werkt erg makkelijk en het 'thuisscherm' biedt standaard een hoop applicaties en werken allemaal naar behoren en snel. Daarnaast vind ik Ambilight echt een aanwinst! Vooral tijdens het kijken van een film of serie zorgt het voor een extra beleving.

Al met al is het een top televisie en een aanrader voor iedereen die voor 'weinig' een televisie wil met veel opties en specs.

Heb jij ook een Philips 49PUS6501/12 Zilver?

Mijn ervaringen met goedkope smart tv's is dat het smart deel nogal beroerd is. De bediening is traag, apps kunnen al snel niet meer worden geüpdatet.

Mijn ervaring met Philips uit het TP Vision tijdperk is dat zappen tussen DVB-C zenders tergend traag gaat. Eigenlijk is alles op een Philips tv traag, dus ook volume aanpassen. En dat ligt niet aan batterijen van de ab die bijna leeg zijn.

Wat zijn jouw ervaringen?
Hoe goed presteert deze tv met UHD bronnen?
Noem je HDR als voordeel omdat het in de specs staat, of kun je het ook zien?
Hoe is het geluid?
Mijn ervaring met het smart gedeelte van de televisie in combinatie met deze Android versie en processor is zeer goed te noemen. Alles werkt soepel, snel en zonder issues (ook update-gewijs).

Ik heb zelf geen ervaring met het zappen tussen dvb-c zenders, maar een vriend van me heeft de 7101 versie en is daar zeer tevreden over.

Mijn ervaring met UHD bronnen (Netflix, SPMC) zijn ook prima, ik merk dat het beeld onwijs scherp is en zonder lag, ghosting of dergelijke. Het geluid heb ik niet getest omdat mijn televisie is aangesloten op een externe receiver.