Logitech G11 Gaming Keyboard (Qwerty) Review

ShinigamiNL 5 januari 2010, laatste update op 5 januari 2010, 436 views

Logitech G11 Gaming Keyboard (Qwerty)

Pluspunten

• Mediafuncties
  • Uiterlijk
  • LEDjes
  • Windowsblokkeerknop.
  • De mogelijkheid tot macro's en de hoeveelheid

Minpunten

• Instellen van het toetsenbord.
  • De zoektocht naar de drivers.
  • USB 1.0 poorten....

Levering
Besteld via alternate op kerst. Kwam dinsdag aan. Kostte me 68.50 euro incl. verzending. Snelle levering vind ik zelf. Kwam helemaal ingepakt, met luchtzakken in een doos aan.

Ergonomie
Heerlijk toetsenbord om mee te tikken. De polssteun, die je onderin het toetsenbord vast klikt is erg lekker en loopt goed over. De toetsen zijn verlicht, wat tikken in het donker wat makkelijker maakt. De ledjes achter de toetsen zijn echter niet zo goed dat je er bij kunt lezen. Ze zijn weliswaar wat te zacht, ook op de hoogste stand. Kleur LED = Blauw.
De toetsen zijn op het begin nog wel heel erg stroef, maar ik ga er vanuit dat dat verdwijnt.

Functionaliteit
Werkt goed, maar is wel verdomd lastig om in te stellen. Die MR knop vind ik persoonlijk wat lastig werken en de macros instellen via de software is langdradig werk. Wel erg handig overigens. Als het goed ingesteld staat, dan werkt het goed.
De LEDjes zijn een leuke extra, maar niet echt heel erg nodig.
De twee USB poorten zijn 1.0, dus daar heb je echt geen bal aan en je IPOD aansluiten kun je ook vergeten omdat het dan de powermax van de USB overtreft.
Verder zitten er nog mediafuncties op die lekker werken, hoewel ze zeer afzonderlijk werken (de nummerwisseling werkt bijv. in Windows Media Player, maar de volume niet etc) en een toets waarmee je de windows-toets blokkeerd. Ook heel handig.
G-toetsen zijn er genoeg, maar misschien zelfs te veel.

Vormgeving
Hij zit er goed uit, maakt een mooi geheel. Oogt niet erg obscuur en is niet fel, maar ook niet te donker. De grijstint met zwart en daarbovenop de ledjes ziet er goed uit.
Je ziet wel heel veel stof op het toetsenbord.

Drivers
Echt crap. Het programma wat je erbij kreeg wilde Vista niet installeren. Na een zoektocht bij logitech kom je er wel. Verder werkt het programma slecht en is het lastig in te stellen.

Algemeen
Het is een lekker toetsenbord. Als je een niet te duur gaming keyboard zoekt dan is het zeer aan te raden. Wil je echter net ff luxer, ga dan voor de g15, die is net 20 euro duurder, maar je hebt wel een schermpje.

Heb jij ook een Logitech G11 Gaming Keyboard (Qwerty)?

De twee USB poorten zijn 1.0
kijk es dat is een slechte zaak, zou ik een punt aftrek voor geven als ik het ervoor gekocht had.

verder 3sterren het zou nog wel iets uitgebreider kunnen en plaatjes natuurlijk
de g11 bestaat ook al een tijd heh ;)