Game of Thrones (Telltale), PC Review

jetspiking 2 augustus 2017, laatste update op 2 augustus 2017, 223 views

Game of Thrones (Telltale), PC (Product gekocht)

Game Of Thrones heeft ontzettend goede voice acting, echter zijn de keuzes die je maakt niet ingrijpend genoeg waardoor alles op hetzelfde uit loopt, waardoor het einde zeer frustrerend is.

Pluspunten

• Voice acting
  • Verhaallijn
  • Interessante personages
  • Sluit aardig aan op de serie, echter wordt er wel een nieuw huis geïntroduceerd
  • Grafisch erg mooi getekend
  • Veel Steam prestaties
  • Je word écht meegezogen in het verhaal, je wilt door blijven spelen
  • Percentages aan het einde van de chapter

Minpunten

• Slechts de illusie dat je keuze iets uitmaakt
  • Korte duur (na 13 uur klaar)
  • Duur op Steam

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4

Game Of Thrones de Telltale series, deze heb ik gekocht omdat ik Game Of Thrones gewoon ontzettend gaaf vind, of dit eveneens geld voor dit spel hoop ik in deze review duidelijk te kunnen maken.

Ik wil duidelijk maken dat ik zo min mogelijk spoilers zal proberen te vertellen, echter omdat ik eveneens het spel zal beoordelen op de verhaallijn zullen er gegarandeerd spoilers in deze review zitten, in het geval dat je dit niet wilt raad ik je aan om het stukje verhaallijn over te slaan.

Met de meeste pc's zul je geen problemen hebben op het gebied van performance of framerate, ondanks dat de meeste pc's dit aan kunnen zet ik toch nog even de minimum specificaties hieronder neer.

cpu: Core 2 Duo 2 GHz or equivalent
CPU Speed: Info
ram: 3 GB
os: Windows XP Service Pack 3
Video Card: ATI or NVIDIA card w/512 MB RAM
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 3 GB

Om erachter te komen of dit spel wat voor je is moet jij jezelf afvragen of je liever een spel speelt of een film kijkt. Dit zit namelijk veel dichter bij het laatste dan bij het eerste. Ja, je kunt soms vechten, en ja, je moet soms wat rondlopen, maar dat neemt niet weg dat meet dan 90% puur en alleen film is.

Overigens vond ik dit totaal niet erg, ik vind het één van de leukste games die ik op dit moment in mijn Steam bibliotheek heb.

Je begint het spel met een nieuw geïntroduceerd huis: Huis Forrester.

Je begint het spel bij de iconische "red wedding", je komt erachter dat je verraden word terwijl je als een schildknaap speelt. Op die dag sterft de koning van huis Forrester, Gregor Forrester.

Terwijl je als de schildknaap Gared Tuttle speelt kom je erachter dat Whitehill soldaten (een machtige bondgenoot van Ramsay Bolton) jouw familie hebben vermoord, als schildknaap vermoord je één of drie van de soldaten afhankelijk van de keuze die jij maakt. Na terug te keren naar huis Forrester wordt je gestuurd naar de wall, om te voorkomen dat je koninkrijk door de Whitehills zal worden aangevallen, voordat jouw koning stierf kreeg hij de woorden mee "The North grove must never be lost.", daar begint het verhaal voor Gared.

Doordat de koning dood is heerst er chaos onder huis Forrester, hierdoor zijn er soldaten nodig, de verbannen zoon Asher Forrester wordt teruggehaald door Malcolm met de opdracht om een leger mee te nemen.

Omdat de oudste zoon Asher verbannen is wordt Ethan de nieuwe koning van huis Forrester, hij heeft de opdracht om een nieuwe "sentinel" te kiezen, deze keuze heeft aan het einde een grote invloed op het verhaal.

Tot slot heb je nog Mira Forrester, zij is een bediende van koningin Margeary, zij heeft de opdracht om te zorgen dat huis Forrester steun krijgt van koning Joffrey om huis Forrester te redden.

Tijdens het verhaal kom je karakters tegen zoals Tyrion, Cersei, Deanerys, Ramsay en nog veel meer bekende karakters. Eveneens kom je in bekende plekken terecht waaronder "The Wall", "The north", "Mereen" en nog meer.

Aan het einde van het spel had ik de indruk dat de keuzes die je maakt weinig invloed hebben op het einde, dat is jammer. Maar dat neemt niet weg dat ik mij ontzettend vermaakt heb met deze game en dat deze het Game Of Thrones gevoel absoluut waar maakt.

Tijdens dat je de game speelt krijg je prestaties met bekende zinnen en quotes, wat het erg leuk maakt om de prestaties nog eens te bekijken.

Ondanks dat je weinig invloed kunt uitoefenen op het verhaal en de game niet lang is vond ik de game erg goed, zoals eerder gezegd krijg je er echt het Game Of Thrones gevoel van. Er zijn verschillende manieren om de game te spelen, je kunt vrienden opofferen, of je kunt heel erg eervol spelen, zelfs zo eervol, dat het tot je dood leid.

Mocht je twijfelen hoeveel de game waard is, ik zou zeggen door de goede voice acting maximaal 20 euro. Echter kun je de game momenteel voor ontzettend weinig op internet vinden, dus ik zou niet te lang twijfelen, de game is naar mijn mening namelijk goed. Eveneens gaan er net als in de serie heel erg veel mensen dood, wat de game nog spannender maakt.

Heb jij ook een Game of Thrones (Telltale), PC?

Reviews door de redactie