Specificaties 360 cam • max 4096x2048 • 24fps • wifi - Bekijk alle specificaties

Samsung Gear 360 (2017) Wit Review

LilieM 31 juli 2017, laatste update op 4 augustus 2017, 234 views

Samsung Gear 360 (2017) Wit (Product volledig gesponsord)

Kleine camera- grote mogelijkheden

Pluspunten

• Compact
  • Licht
  • Goed beeld
  • Multifunctioneel

Minpunten

• koppelt niet met alle telefoons

Beeldweergave Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 3
Features Score: 4
Design & bouwkwaliteit Score: 4
Filmen - overal en altijd, het is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. De camera's worden steeds kleiner, en de mogelijkheden steeds groter.

De Samsung Gear 360 (model 2017) is zo'n kleine alleskunner. Het model is bolvormig met aan weerszijden een camera en heeft een cylinder vormige body. De body bevat de opneem knop, waardoor deze erg makkelijk te bedienen is. Zoals gezegd is het een zeer compact model, die zoals we van Samsung gewend zijn ook geleverd wordt een een mooie functionele verpakking inclusief zeer duidelijke handleiding.

De duidelijke handleiding laat je in een paar stappen zien hoe je deze camera kunt installeren. Let er wel op dat deze camera alleen gekoppeld kan worden aan een aantal specifieke Samsung telefoons, hij is dus niet geschikt voor iedere telefoon. De handleiding geeft ook duidelijk aan welke app je dient te downloaden om eea werkend te krijgen - een kind kan de was doen.

Het design van de camera is erg functioneel, de knoppen zitten op handige plekken die het gemakkelijk maken om eea te bedienen - aan de zijkant zit de MircoSD poort, het kaartje schuift er gemakkelijk in. Omdat het nogal een kleine camera is heeft Samsung er aan gedacht om een rubber ring mee te leveren waardoor de camera bijvoorbeeld op tafel kan staan, ook zit er een bandje bij die je aan de zijkant kunt bevestigen en zo als polsband kan fungeren - natuurlijk zit er ook zacht hoesje bij. Slim!

Met mijn gekoppelde telefoon, kan ik mijn camera bedienen, hartstikke handig en leuk! Een tijdje oefenen maakt duidelijk dat er best wat leuke opties op zitten, vooral de timelapse vind ik gaaf. Ook kan ik er nog eens voor kiezen om beide lenzen gelijk te gebruiken, gave beelden levert dit op zeg! De kwaliteit van de beelden is ook heel goed, alles staat er mooi op!

De combinatie met de VR bril is natuurlijk de kers op de taart – hierdoor maakt het gebruik van deze camera nog leuker. Alles wat je vastlegt kan immers nog een volledig VR worden teruggekeken. Een aanrader.

Heb jij ook een Samsung Gear 360 (2017) Wit?