Specificaties Niet gestabiliseerd met een filtermaat van 62mm - Bekijk alle specificaties

Olympus M.Zuiko Digital ED 12-40mm 1:2.8 PRO Review

Paula59 30 juli 2017, 78 views

Olympus M.Zuiko Digital ED 12-40mm 1:2.8 PRO (Product gekocht)

Goed gebouwd standaard zoom objectief wat weliswaar wat aan de zware kant is voor M43 formaat. Nadat de prijs wat was gezakt heb ik dit objectief gekocht vanwege de lichtsterkte en het zoom bereik

Pluspunten

• Solide bouw
  • Mooie constante lichtsterkte van f/2.8
  • Praktisch zoombereik
  • Optisch prima presterend
  • Zonnekap wordt meegeleverd
  • Water en stofdicht

Minpunten

• Fors formaat
  • Bij zoomen wordt het objectief wel fors langer
  • Geen ingebouwde stabilisator
  • Niet goedkoop

AF-snelheid Score: 5
Vignettering Score: 4
Chrom. abberratie Score: 4
Vervorming Score: 4
Scherpte (stopped) Score: 4
Scherpte (open) Score: 4
Handling Score: 4
Dit objectief wordt vanwege de lichtsterkte en het praktisch zoombereik, veelvuldig door mij gebruikt. Een beperking is het volume: dit objectief laat zich beter combineren met een Pana GH-xxx of Oly OM-D-M-xx met battery-grip. Dan heb je nog steeds een relatief compacte combinatie. Maar met een Pana G-xx of Oly E-P-xx is het objectief eigenlijk te groot. Over het optisch presteren van dit objectief heb ik absoluut geen reden tot klagen. Wel wat aan de dure kant.

Heb jij ook een Olympus M.Zuiko Digital ED 12-40mm 1:2.8 PRO?