HTC 10 Carbon Grey

Specificaties 5,2" • 2560x1440 (Quad HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

HTC 10 Carbon Grey Review

playon1955 30 juli 2017, laatste update op 24 oktober 2018, 276 views Product gekocht

HTC 10 Carbon Grey

Robuust, EIgentijds, ICE View Cover herkenbaar HTC/Sense

Pluspunten

• Design
  • Robuust gebouwd
  • Audio
  • ICE View Cover
  • Camera
  • Snelheid
  • Opslagcapaciteit 32GB

Minpunten

• Geen IR Blaster
  • Geen Stereo Speakers

Tsjonge mijn HTC M8 beviel nog hartstikke goed, maar na de introductie van Nougat werd het toestel erg traag en ben ik eerst een reeks overbodige Apps gaan verwijderen vanwege mijn Smartwatch die ik aan de kant geschoven had. Dat leek even goed te gaan,maar als je wat spannende dingen met je telefoon gaat doen zit hij toch gauw vol. Het programma Here (Navigatie) kon niet eens meer opgestart worden. Overbodig in Nederland geworden, Google Maps draait best wel goed, maar toch.

Zat in een spagaat. Wil niet meer heel veel geld aan een smartphone uitgeven maar het gereedschap moet wel goed bevallen. De HTC M8 heeft heel lang haar best gedaan. Evenals haar voorganger. Even gedacht vanwege de IR Blaster en Stereo speakers voor de M9 te gaan. De HTC M8 is echter al ruim 2 jaar op de markt en veroudert hierdoor te snel.

Gedoe om een HTC 10 en hoesje in mijn woonplaats te vinden.

Design
Ja na de Legend en de M7, M8, M9 schittert HTC weer met iets moois. De massa denkt hier heel anders over, maar als liefhebber van HTC zou ik anders voor een Iphone gaan. Ik vind de concurrentie vaak helemaal niks of het toestel voldoet technisch niet aan mijn eisen.

Robuust
Niet geheel onbelangrijk maar zeker bij HTC niet iets om je zorgen over te maken

Sense
Fijn dat HTC niet geheel volblaft met hinderlijke onnodige rotzooi die je er niet af kan krijgen. Oh jawel veel Google bende, maar koning, keizer en admiraal dat moeten ze allemaal. Daarnaast herkenbaar als je al jaren aan Sense gewend bent.

Audio
Bij de HTC Sensation XE ging dr Beats zich er mee bemoeien en later werd het audio gedeelte alleen maar fraaier. Toch had ik graag de stereo speakers gehouden. Dit klinkt overigens ook niet verkeerd.

ICE view cover
Lekker dat je als je snel moet handelen gewoon door je hoes heen kunt praten en berichten en notificaties enz. kunt ontvangen.
Ben benieuwd naar de houdbaarheid van deze ontwerpen. Bij de M8 in mijn geval na 3 jaar geen slijtplek te zien. Denk dat deze cover kwetsbaar is.

Camera
Rare gewaarwording in een keer zo'n verschrikkelijk goede camera, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik de foto camera niet echt heel veel gebruik.
Ja om tekst, technische snufjes e.d. vast te leggen.

Overall
Nu een jaar na introductie lekker betaalbaar en voor 480 euro geen concurrentie.
Denk dat HTC heel veel moeite blijft houden om overeind te blijven en gevoelsmatig heb ik het idee dat dit mijn laatste HTC is geworden. Hierna spring ik over na Iphone. By far alone de enige fabrikant die naast HTC fraaie en robuuste toestellen kan leveren.

We zijn een jaar verder en ik heb nog steeds schik van het toestel. Waar HTC veel laat liggen, is dat vanaf december 2017 geen enkele veiligheidsupdate is verspreid Android 8.0 is de laatste update. De aangekondigde 8.1 gaat aan de neus van de HTC 10 voorbij.

Zo de vlag er nu voor staat was dit mijn laatste HTC

. Te weinig updates voor de toestellen;
. Een glazen bakplaat voortaan bij HTC; aluminium beviel mij prima;
. Stereo speakers verdwenen;
. Schat zo in dat HTC snel gaat stoppen met dit product.

Heb jij ook een HTC 10 Carbon Grey?

Bedankt voor de review! Ik zit nog met wat vragen rond de batterijduur, gezien vele mensen hier verschillende ervaringen mee hebben.
Hoe zou je na enkele maanden de batterijduur omschrijven? Hoe zwaar gebruik je hem en om de hoe veel tijd moet je opladen? Zijn er dagen waarbij hij het einde van de dag niet haalt?
Als ik hem in de spaarstand gebruik dan gaat de batterij vlot 24 uur mee wanneer je hem niet ntnsief gebruikt. Echter 's zomers kun je buiten niks van het scherm af lezen in de spaarstand en is deze stand geen reële optie.
Als ik hem niet in de spaarstand gebruik dan haal ik meestal ook vlot het einde van de dag. Op dagen dat ik fanatiek aan het word-feuten ben gaat het met een langere on screen time echter wel hard. Dan wil ik hem nog wel eens extra aan de lader leggen. Met de snel lader heb je binnen een halfuur de accu weer gevuld.
Verwacht geen extreme prestaties, maar dat hij bijzonder vlot leegloopt is in mijn geval niet aan de orde.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple