Sapphire Radeon X700 256MB DDR (PCI-e, DVI-I) Review

Mint 29 november 2005, 1.387 views

Sapphire Radeon X700 256MB DDR (PCI-e, DVI-I)

Pluspunten

• Verhouding Prijs/Prestaties
  • Geluidproductie
  • Hitteproductie (standaard kloksnelheid)

Minpunten

• Overklokbaarheid
  • Hitteproductie (overgeklokt)

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb deze kaart nu toch wel ruim een maand of 3 (schat ik) gekocht, omdat mn Sapphire Radeon 9550 mn spellen toch niet meer erg lekker trok (lees: k kon er niet tegen dat ik altijd alles op low moest draaien :) ). Dus maar langzaamaan rond gaan kijken voor een nieuwe videokaart. Mijn oog is toen gevallen op deze Sapphire Radeon X700. Eerst uiteraard wat reviews goed doorgelezen, forums doorgelezen enz enz... Ik heb dus die Sapphire Radeon X700 gekocht voor 120 euro (aangezien ik een budget heb wat ook niet al te hoog is). Dus thuis meteen de doos opengemaakt, computer uit en inbouwen. Natuurlijk meteen 3DMark03 en 3DMark05 gedraaid, waar ik respectievelijk ~7500 en ~3000 punten scoor (met een aantal apps op de achtergrond die ook wat cpu- en geheugenload trekken). Daarna heb ik ook ATiTool aangeslingerd om te kijken hoe heet het kaartje werd. Idle is ie rond de 50 graden, stressed is ie ongeveer 60~65 graden, maar overklokt wil hij toch wel eens ruim boven de 70 graden uitkomen. De standaardkloksnelheden (400/500) heb ik vanzelfsprekend ook wat omhoog proberen te schroeven, waarna ik niet hoger kwam dan 430/540 (met de stock gpufan erop). Jammer genoeg heb ik hem nog niet kunnen overklokken met een wat grotere fan/heatsinks erop. De prestaties ingame zijn over het algemeen goed. Spellen zoals Battlefield 2 en F.E.A.R. trekt hij toch wel redelijk op 'medium'. Ook Quake 4 en Call Of Duty 2 trekt ie ook lekker op deze stand.
Over het algemeen vind ik dit kaartje goed geschikt voor de gamer met een mid-end systeem en een beperkt budget (zoals ikzelf dus :) ).

• Pentium 4 3.2Ghz HT
  • 1024Mb PC3200
  • Asus P4C800
  • Windows XP

Heb jij ook een Sapphire Radeon X700 256MB DDR (PCI-e, DVI-I)?

Is het niet erg logisch dat de temp omhoog gaat bij overclocken? Da heeft elke Graka lijkt me,,,
da's waar, maar deze schiet érg snel flink wat graden omhoog..
mja wat verwacht je met je stock koelertje ;) koop een zalmannetje imo
mijn x850xt pe gaat de temp ook niet omhoog als je hem oc't met de stock koeling...
Ik snap nt dat iemand die linux draait gaat voor een ati kaartje. Kijk ik ben geen nvidia fan maar de keuze leek me beter in de richting van een 6600.