Nokia 3 Dual Sim Zwart

Specificaties 5" • 1280x720 (HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 3 Dual Sim Zwart Review

Rimol 29 juli 2017, laatste update op 18 september 2018, 2.079 views Product gekocht

Nokia 3 Dual Sim Zwart

Bijna een goede koop.

Pluspunten

• Stock Android
  • MicroSD slot

Minpunten

• Hardware buttons
  • Multitouch

let op, review is mogelijk verouderd. Het touchscreen probleem schijnt opgelost

Ik wilde een telefoon voor rond de 200 euro of minder die aan mijn eisen lijstje voldeed, maar die zijn er helaas niet. Deze kwam daar het meest bij in de buurt. De moto g5 was het alternatief, maar die vind ik zo lelijk...

- kleiner dan 5" scherm (liefst 720p voor betere prestaties)
- stock android, nougat
- geen hardware knoppen
- 2 gb ram of meer

Deze telefoon heeft een 5" scherm dus iets groter dan ik eigenlijk zou willen en hardware knoppen. Deze minpunten wilde ik wel door de vingers zien als de rest van de telefoon helemaal in orde zou zijn.

Op het eerste gezicht leek dat ook zo te zijn. Hij was nog net met één hand te bedienen en de hardware knoppen waren bijna niet zichtbaar en dus ook niet storend. Tot ik een spel installeerde waarbij je regelmatig twee vingers tegelijk op het scherm hebt. Toen kwam ik erachter dat er iets geks was met de multitouch. Deze werkt prima tot het moment dat twee aanraakpunten op hetzelfde punt op de X of Y as liggen. Dan weet de telefoon niet wat hij ermee moet en maakt er één punt van. Oftewel één vinger verdwijnt dan.

Ik hoopte dat dit misschien softwarematig opgelost zou kunnen worden, maar na contact met Nokia, die het probleem niet erkende en vond dat dit normaal was, begreep ik dat dit niet het geval zou zijn.

Ik heb de telefoon geretourneerd en zou de telefoon dus mits je graag een vlekkeloos werkende multitouch wilt niet aanraden.

Heb jij ook een Nokia 3 Dual Sim Zwart?