Samsung Galaxy S8+ Zilver

Specificaties 6,2" • 2960x1440 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S8+ Zilver Review

Peetke 28 juli 2017, laatste update op 21 augustus 2017, 752 views Product gekocht

Samsung Galaxy S8+ Zilver

Update: scherm zonder aanwijsbare reden kapot gegaan € 415 kosten. Mijn Nexus 6, die geen updates na Android 7.1.1 meer kreeg en erg traag was geworden was aan vervanging toe. Tijd voor de S8+.

Pluspunten

• Snel
  • Goede accu
  • Mooi

Minpunten

• oude software
  • Samsung Apps niet uit te zetten
  • Scherm snel kapot
  • Randen foutief aanraakdetectie
  • Prijzig
  • Bixby-knop niet uit te schakelen of te wijzigen
  • Glibberig

Heb in het verleden veel Android telefoons gehad, maar meestal langere tijd op Nexus serie blijven steken. Of er Cyanogenmod op geïnstalleerd. De laatste telefoon voor deze was een Nexus 6, die geen updates na Android 7.1.1 meer kreeg en erg traag was geworden. Tijd voor wat nieuws. Eisen: telefoon met een 6" scherm, NFC, snel, vingerafdruksensor voor snelle/gemakkelijke unlock. De S8 leek me net te klein, dus voor de S8+ gegaan.

The bad:
Nu 3 maanden in gebruik en voor mij toch een aantal ergerpunten open blijven staan. De erg oude versie die maar geen update krijgt. Ik ging van Android 7.1.1 naar 7.0 en dat is nu maanden later nog steeds het geval. Tevens staat er erg veel meuk op, inclusief Bigsby, die niet te blokkeren&verwijderen is. Alleen de 'externe' apps die niet van Samsung zijn, maar wel meegeleverd kun je uitzetten zoals (Microsoft Office+Skype). Onnodig onderscheid, gemiste kans.

The ugly:
De telefoon unlocked erg vaak in mijn broekzak (nooit eerder met een telefoon last van gehad). Broekzakbellen, appen en andere ongewenste zaken tot gevolg. Pech gehad met telefoon op de bank bovenop mijn telefoon en scherm kapot. De telefonie en contacten Apps zijn dramatisch slecht t.o.v. de Nexus applicaties. Het edge-scherm ziet er mooi uit, maar in de praktijk is de vertekening in het beeld bij de randen vervelend. Ik had liever een bezel gehad, maar dan wel zo dun mogelijk. Dus meer als de S8, maar dan wel met 6,3" scherm.

The good:
In de praktijk gebruik ik de irisscanner veel vaker dan de vingerprintreader. De irisscanner werkt boven verwachting goed. Zelfscannen in de AH is echt een zonnetje met deze camera. Draadloos betalen is echt perfect; altijd portemonnee op zak!

Al met al ben ik niet tevreden. De Samsung helpdesk geeft alleen aan dat er een update naar Android 7.1 komt, wanneer is niet bekend. Apps gaan niet verwijderbaar/uitzetbaar worden. Mocht er een betaalbare Pixel 2 met groot genoeg scherm uitkomen, dan stap ik graag zo snel ik kan weer over naar een clean Android.

Update: mijn scherm is op de bank (niet gevallen) kapot gegaan. Er lag een S7 bovenop, dus die zijn vast in contact geweest, maar zonder enige kracht. Reparatiekosten: € 415, echt niet meer normaal dus. Kan dit toestel niemand aanraden als onderdelen zulke prijzen hebben.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S8+ Zilver?

Meer advertenties

Ik mag in oktober a.s. switchen van mobiel, had het idee om de S8 te nemen als vervanging voor mijn huidige S6 Edge. Maar na het lezen van verschillende reviews waaronder deze, ga ik wel voor een andere. Het missen van de home knop is één van de dingen die me niet aan staan.
Bedankt voor je review in elk geval.
Ik mis die homeknop eigenlijk helemaal niet, maar die zat ook al niet op mijn Nexus 6 en ook al niet op mijn Nexus 5. Dus ik was al veel eerder 'ontwend'. Als de telefoon tegen die tijd wel een update naar 7.1.2 heeft gehad, kan het best zijn dat ik minder kritisch zou zijn, maar helaas is de situatie naar mijn mening nu niet dat ik er echt blij mee ben.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland