Sandisk Sansa Clip Sport 8GB Zwart Review

TBTL 22 juli 2017, laatste update op 23 juli 2017, 293 views

Sandisk Sansa Clip Sport 8GB Zwart (Product gekocht)

Kleine mp3-speler die doet wat hij doen moet.

Pluspunten

• Eenvoudig en fijn bedienbaar
  • Geluid is prima
  • Klein
  • Uitbreidbaar geheugen (micro SDHC)
  • Handige clip
  • Radio

Minpunten

• Geen holdknop
  • Terugknop werkt als onhandige homeknop
  • Klein bereik equalizer

Geluidskwaliteit Score: 4

Menu

Eenvoudig opgebouwd menu waar iedereen snel mee overweg kan. Er zijn niet te veel toeters en bellen. Wat me alleen verbaast is dat de terugknop in sommige menu's gewoon als terugknop werkt, maar in de andere menu's ga je helemaal terug naar het startscherm. Ook werken de pijltjes niet allemaal even logisch: boven/onder worden gebruikt om door het menu te scrollen. Met rechts/enter ga je een stap dieper in het menu of scroll je door de opties van een bepaalde instelling. Tot zo ver werkt het logisch. Als je per ongeluk één optie te ver scrollt en je wilt met links weer terugscrollen, ga je opeens een stap terug (hoger) in het menu. Het zou logischer zijn om die actie te binden aan de terugknop, die nu als nutteloze homeknop werkt. Maar goed, na een tijdje gebruik wen je hier vast aan. Verder reageert de speler niet altijd op een druk op de knop als je snel door een menu heen bladert.

Bij het scrollen door je muzieklijst heen zie je steeds vijf nummers tegelijk. De scrollsnelheid is goed gekozen.

Geluid

Met alle geluidsinstellingen valt me niks op aan het geluid, het is gewoon prima. Als je als regio 'rest of world' selecteert kan het volume hoog zonder waarschuwing. De vijfbands equalizer is een beetje beperkt, ik schat dat hij een regelbereik heeft van +- 5 dB wat een beetje krap is.

Overig

De afwerking is acceptabel, wat je verwacht voor een product van deze prijs. Het is een erg klein apparaatje en hij ligt fijn in de hand, mede dankzij de clip waar je je vingers tegenaan kan zetten. Die clip is trouwens handiger dan ik van tevoren had gedacht. Bij het kopiëren van muziek haalde ik een snelheid van 3,5 MB/s. De accuduur heb ik niet getest maar zou 25 uur moeten zijn. De holdknop ontbreekt, waardoor de speler onbedoeld in je tas aan kan gaan. Gedeeltelijk wordt dit opgelost door een mogelijkheid om de speler zichzelf na x minuten inactiviteit uit te laten schakelen als er muziek speeld en y minuten als er wel muziek speelt.

Heb jij ook een Sandisk Sansa Clip Sport 8GB Zwart?