Nintendo Switch (Neon Blauw, Neon Rood) Review

Lamerikx 21 juli 2017, laatste update op 6 augustus 2017, 182 views

Nintendo Switch (Neon Blauw, Neon Rood) (Product gekocht)

Goed product alleen jammer van de hoge prijs (330)

Pluspunten

• prachtig beeld
  • leuke multiplayer games (splatoon 2, mariokart

Minpunten

• weinig multimedia mogelijkheden

Randapparatuur Score: 3
Spelaanbod Score: 4
Multiplayer Score: 4
Multimedia Score: 2
Heb deze console nu ongeveer 3 weken en ben er tevreden over.
De accuduur had wel langer gemogen, met splatoon haal ik tussen de 2 a 3 uur game tijd maximaal.
Heb inmiddels 3 spellen: mariokart, splatoon 2 en als laatste heb ik zelda gehaald.
Dit zullen denk ik de populairste spellen zijn op het moment.

De fan draait altijd, al merk je het alleen als die in het dock zit aangezien hij dan meer grafische kracht nodig heeft voor in fullhd te kunnen gamen. De fan hoor je helaas af en toe wel als je de tv niet te hard aan heb staan en flink wat uurtjes achter elkaar speelt. Ik zit ongeveer 2.5 meter van de console af.

Zoals in meerdere reviews te lezen is had nintendo de kickstand beter weg kunnen laten of op zijn minst 2 ipv 1 pootjes eraan moeten maken zodat de switch stabiel stond. Nu geef je een kleine tik en de switch valt al gelijk om. Ook voelt de kickstand enorm fragiel aan dus het eerstvolgende wat ik ga halen is de playstand van het merk hori waar ik ook de usb controller van heb. Hier heb ik voor de liefhebbers ook een kleine review voor geschreven.

Het scherm (720p) is prima, naar mijn mening zijn de kleuren mooi/goed afgesteld.
Mijn gsm (Galaxy s7) mag dan wel een stuk meer pixels hebben en het verschil is als je goed kijkt ook wel een beetje te zien maar voor mij is het niet nodig die pixel race.
Het geluid klink wel redelijk uit de stereo speakers van console zelf die aan de voorzijde geplaatst zijn.

Wel is het zeer jammer dat veel accessoires onnodig duur moeten zijn.
Bijv een game case voor 4 games kost bij bol.com 10 euro en dat voor een klein beetje plastic. Beter haal je dit soort accessoires bij dealextreme of een vergelijkbare site.

In de gamestore staat bijna alleen maar betaalde content, al is er afgelopen week de multiplayer versie van pacman gratis te downloaden. Hoop dat dit spoedig uitgebreid word.

Deze review word over een tijdje weer opnieuw bijgewerkt.

Heb jij ook een Nintendo Switch (Neon Blauw, Neon Rood)?