Cherry Compact keyboard G84-4100 Review

Lampuhkap 19 juli 2017, 126 views

Cherry Compact keyboard G84-4100 (Product gekocht)

Gekocht bij Alternate, die hadden het bordje met de gewenste lay-out beschikbaar. Klein maar fijn bordje met over het algemeen een redelijke goede afwerking.

Pluspunten

• Zeer compact design
  • USB en PS/2
  • Fijne lay-out
  • Cherry ML switches. Net wat zwaarder, stiller dan de MX Blue's. Vereisen iets diepere aanslag

Minpunten

• Bouwkwaliteit, is wat aan de lichte kant, had wel wat zwaarder gemogenn. Materiaalgebruik is verder ok.

Besteld bij Alternate, aangezien dat die lay-out op voorraad hadden die ik wilde hebben.

Het verschil met mijn HPE87 met Cherry MX Blue

En de grootte van het bordje in verhouding met een Star Wars Rogue One Blu-Ray

Qua ervaring moet ik zeggen dat ik best wel tevreden ben.

De bouwkwaliteit is redelijk oke.
Toetsenbordje is wel vrij licht, maar de afwerking is ok.
Vergeleken met mijn Cherry MX Blue's zijn deze toetsen iets stiller, iets zwaarder en is de aanslag net wat dieper.
Vind deze Cherry ML's geen slechte switches, dat mag duidelijk zijn.

Dan het keyboard, hoe typt het op zo'n formaat?
Ik ben verrast.
Ik had verwacht dat de overgangsperiode veel langer zou duren.
Omdat ik van exact dezelfde lay-out ben overgestapt, liggen alle toetsen op dezelfde volgorde, dus kon ik zo over.
De enige toetsen die tot nu toe wat aanpassing aan mijn typegedrag vereisen zijn de shift bij de pink en het vraagteken.
Verder gaat het allemaal eigenlijk vrij goed, sta er zelf van te kijken :P

Anyway, voor 5 tientjes vind ik dit nog niet eens zo'n heel slechte koop.
Fijn bordje :D

Heb jij ook een Cherry Compact keyboard G84-4100?