Fitbit Charge 2 Black/Silver (S) - Reviews

Fitbit Charge 2 Black/Silver (S) Review

Jan de BuurmanNewbie 13 juli 2017, 537 views Product gekocht

Fitbit Charge 2 Black/Silver (S)

Fancy product, maar hartslagmeter werkt niet goed

Pluspunten

• Strak design
  • Overzichtelijke app
  • Veel extras

Minpunten

• Hartslagmeter
  • SmartTrack

Ik ben diep, diep teleurgesteld.

Ik heb mijn Charge 2 gekocht om meer inzicht te krijgen in mijn gezondheid, fitter te worden en meer te bewegen. Daar is dit product perfect voor. Het meet jouw slaappatroon, hartslag (in rust) en het aantal stappen en rustperioden per dag. Dat alles wordt gepresenteerd in een mooie, overzichtelijk app. Tot zover gaat alles goed.

Op de website geeft Fitbit de garantie dat zelfs bij intense work-outs de hartslag gemeten wordt. De praktijk bewijst het tegendeel. Iedere work-out waar een beetje zweet geproduceerd wordt zorgt ervoor dat de gemeten hartslag onbetrouwbaar is of zelfs niet gemeten wordt. Ik heb hier een oplossing voor proberen te zoeken en alle trucs geprobeerd die uit de hoge hoed van Fitbit getoverd werd. Niets werkt. En daarmee is dat prachtige product waar zo weinig op aan te merken was in een klap waardeloos.

Klinkt als een makkelijk verhaal, toch? Bedrijf adverteert met een bepaalde functionaliteit. Die functionaliteit blijkt niet te bestaan. Dat is een tekortkoming in de nakoming, dus moet de koop ontbonden worden. Zo niet bij Fitbit. Product werkt niet en het geld is weg.

Als je op zoek bent naar een fitnesstracker met hartslagmeter als ondersteuning in de sportschool kan je beter verder zoeken. De Charge 2 is niet jouw product. Ik gebruik zelf de Garmin Vivosmart HR+. Ietsjes duurder, maar dan heb je wel een fitnesstracker met een werkende hartslagmeter.

Heb jij ook een Fitbit Charge 2 Black/Silver (S)?

Mijn Fitbit Charge2 welke ik nu 7 weken gebruik registreert alles zeer nauwkeurig, stappen, hartslag, calorieverbranding, traplopen en slaap. Staplengte zelf instellen waaruit de routelengte wordt berekend. Voeding welke wordt genuttigd en water wat wordt gedronken moet zelf worden ingevuld om het totale plaatje rond te krijgen. Er zijn goals in te stellen en ook de meldingen daarvan via een trilsignaal. Mijn partner heeft een Alta HD Charge, iets smaller en de signalering iets eenvoudiger, geen traploopsensor maar ook deze geeft een uitstekend overzicht. De opnamesensoren zijn zo nauwkeurig dat onze slaap tijdens de overtocht van Stavanger naar Hirtshals pas na 04.30 werd geregistreerd omdat door de hoge golfslag het schip nogal deinde tot 04.30 waarna door koersverandering het deinen verminderde. De app op iOS is mooi en eenvoudig, de synchronisatie met Fitbit en app kan afhankelijk van het device langer of korter duren.
Wij zijn zeer tevreden met beide Fitbits.